‘Betalen voor gebruik’ is heel erg van deze tijd. AutoAssistentie-team past deze manier van werken al toe sinds 2004, het jaar van oprichting. "Nog steeds onderscheiden we ons met deze constructie", weet directeur Marry Kwekel. Het aantal autobedrijven (dealers en universele) die bij pechhulp en berging kiezen voor de club uit Hellevoetsluis stijgt nog altijd.

Ook omdat AA-team maatwerk levert. "Je kunt als garagehouder het pakket samenstellen dat bij je past. Wij passen ons aan naar onze klanten." Op het menu staan onder meer pechhulp in Nederland, in Europa, wel of geen pechhulppassen en diverse andere opties. Om de dienstverlening in een jaarbedrag uit te drukken: "Tussen de 20 à 35 euro per jaar is een (particuliere) klant van het autobedrijf helemaal ontzorgd in het geval van pech."

Meedenken met het autobedrijf wordt ook zichtbaar als een van hun klanten onderweg strandt. Marry Kwekel: "Wij kijken niet alleen naar het pechgeval, maar ook naar de storing. Een klapband hoeft niet meteen afslepen te betekenen. Als een berger uit ons netwerk het juiste wiel op voorraad heeft, dan helpen we de automobilist weer op weg."

Op de kosten letten gaat hand in hand met het helpen van de (gestrande) klant van het autobedrijf. "Onze organisatie is ‘lean and mean’ in het totale proces van pechhulp en berging", vat de directeur van AA-team puntig samen.