JAMES Autoservice: Klantenbinding staat hier centraal

JAMES Autoservice heeft zijn oorsprong in de zakelijke markt en heeft daar inmiddels stevig voet aan de grond gekregen. Die focus op die zakelijke rijder blijft, maar tegelijkertijd krijgt ook de parti­culiere rijder steeds meer aandacht, vertelt directeur Denis van Altena.

JAMES Autoservice: Klantenbinding staat hier centraal

Er zijn vanuit JAMES Autoservice, dat op korte termijn wil door groeien naar 100 vestigingen, verschillende stappen gezet om de particuliere berijder te bereiken. "We zijn alle vestigingen aan het voorzien van een nieuwe, herkenbare huisstijl. Daarnaast is het marketingbudget uitgebreid en adverteren we flink online, offline en op de radio, puur om de naamsbekendheid bij de particulier te vergroten. Tot slot hebben we het productaanbod uitgebreid." Een van die nieuwe producten is private lease, dat in samenwerking met LeasePlan onder het keurmerk private lease wordt aangeboden. Van Altena constateert daarbij dat er niet alleen nieuwe private leaserijders bijkomen, maar dat ook bestaande particuliere klanten van het garagebedrijf overstappen. Dat zorgt voor een uitdaging, want daarmee daalt het aantal contactmomenten met de garagist.

Optimale klantenbinding

"Als de auto waarin je klanten rijden niet meer van henzelf is, is het de vraag hoe je als garagist de klantenbinding toch optimaal houdt. Daar ligt onze toegevoegde waarde. Als er minder contactmomenten zijn, moet je ervoor zorgen dat de momenten díe je hebt, ook echt tellen."

JAMES Autoservice: Klantenbinding staat hier centraal - Automobielmanagement.nl

JAMES Autoservice: Klantenbinding staat hier centraal

JAMES Autoservice heeft zijn oorsprong in de zakelijke markt en heeft daar inmiddels stevig voet aan de grond gekregen. Die focus op die zakelijke rijder blijft, maar tegelijkertijd krijgt ook de parti­culiere rijder steeds meer aandacht, vertelt directeur Denis van Altena.

JAMES Autoservice: Klantenbinding staat hier centraal

Er zijn vanuit JAMES Autoservice, dat op korte termijn wil door groeien naar 100 vestigingen, verschillende stappen gezet om de particuliere berijder te bereiken. "We zijn alle vestigingen aan het voorzien van een nieuwe, herkenbare huisstijl. Daarnaast is het marketingbudget uitgebreid en adverteren we flink online, offline en op de radio, puur om de naamsbekendheid bij de particulier te vergroten. Tot slot hebben we het productaanbod uitgebreid." Een van die nieuwe producten is private lease, dat in samenwerking met LeasePlan onder het keurmerk private lease wordt aangeboden. Van Altena constateert daarbij dat er niet alleen nieuwe private leaserijders bijkomen, maar dat ook bestaande particuliere klanten van het garagebedrijf overstappen. Dat zorgt voor een uitdaging, want daarmee daalt het aantal contactmomenten met de garagist.

Optimale klantenbinding

"Als de auto waarin je klanten rijden niet meer van henzelf is, is het de vraag hoe je als garagist de klantenbinding toch optimaal houdt. Daar ligt onze toegevoegde waarde. Als er minder contactmomenten zijn, moet je ervoor zorgen dat de momenten díe je hebt, ook echt tellen."