BCA: Thuis in Europese occasionhandel

BCA kennen we als veilinghuis, maar het bedrijf in Barneveld is ook een remarketingpartner voor de vaderlandse merkdealers en autobedrijven. De dienstverlening is tegenwoordig steeds meer grensoverschrijdend, ervaart BCA-directeur Iede Aukema.

“Nederland was op occasiongebied altijd een gesloten regio binnen de Europese markt. De ontwikkeling die we zien is dat de in- en verkoop van gebruikte auto’s nu echt een Europese kwestie is geworden. Maar import en export vergen echt een andere benadering, andere vaardigheden van het autobedrijf.” Het gebruik van de juiste voertuigdata wordt hierdoor nog belang­rijker, merkt Aukema op. Niet alleen voor de prijs­bepaling, maar ook om ervoor te zorgen dat je appels met appels vergelijkt. “We beschikken over enorm veel actuele data over de Europese automarkt. Om auto’s goed te kunnen vergelijken, moet je echter zeker weten dat een occasion die bij wijze van spreken in Spanje staat, exact dezelfde uitvoering is als in Nederland. Complexe materie, die wij inzichtelijk maken. Zo kunnen wij onze klanten beter adviseren een auto ergens in te kopen en te verkopen. We hebben hiermee een enorme voorsprong als remarketingspecialist.”

Focus op occasionmarkt, een win-win

BCA is ervan overtuigd bedrijven goed te kunnen helpen meer rendement te halen uit de handel met gebruikte auto’s. “We verzorgen vaak het hele proces, van de inname van een leaseauto of inruilauto en het verkoopklaar maken tot aan de veiling. Ook verzorgen we alle documentatie, inclusief vertalen, en het transport naar de koper. Alle processen zijn erop ingericht om dat hele traject snel en probleemloos te laten verlopen, waarmee de koper snel zijn aankoop heeft en de verkoper zo snel mogelijk betaald krijgt. Beide klantgroepen worden daar dan blij van.”

BCA: Thuis in Europese occasionhandel - Automobielmanagement.nl

BCA: Thuis in Europese occasionhandel

BCA kennen we als veilinghuis, maar het bedrijf in Barneveld is ook een remarketingpartner voor de vaderlandse merkdealers en autobedrijven. De dienstverlening is tegenwoordig steeds meer grensoverschrijdend, ervaart BCA-directeur Iede Aukema.

“Nederland was op occasiongebied altijd een gesloten regio binnen de Europese markt. De ontwikkeling die we zien is dat de in- en verkoop van gebruikte auto’s nu echt een Europese kwestie is geworden. Maar import en export vergen echt een andere benadering, andere vaardigheden van het autobedrijf.” Het gebruik van de juiste voertuigdata wordt hierdoor nog belang­rijker, merkt Aukema op. Niet alleen voor de prijs­bepaling, maar ook om ervoor te zorgen dat je appels met appels vergelijkt. “We beschikken over enorm veel actuele data over de Europese automarkt. Om auto’s goed te kunnen vergelijken, moet je echter zeker weten dat een occasion die bij wijze van spreken in Spanje staat, exact dezelfde uitvoering is als in Nederland. Complexe materie, die wij inzichtelijk maken. Zo kunnen wij onze klanten beter adviseren een auto ergens in te kopen en te verkopen. We hebben hiermee een enorme voorsprong als remarketingspecialist.”

Focus op occasionmarkt, een win-win

BCA is ervan overtuigd bedrijven goed te kunnen helpen meer rendement te halen uit de handel met gebruikte auto’s. “We verzorgen vaak het hele proces, van de inname van een leaseauto of inruilauto en het verkoopklaar maken tot aan de veiling. Ook verzorgen we alle documentatie, inclusief vertalen, en het transport naar de koper. Alle processen zijn erop ingericht om dat hele traject snel en probleemloos te laten verlopen, waarmee de koper snel zijn aankoop heeft en de verkoper zo snel mogelijk betaald krijgt. Beide klantgroepen worden daar dan blij van.”