Landport is in de afgelopen 25 jaar uitgegroeid tot een vaste waarde met batterijen voor start- en aandrijftoepassingen. “We gaan elk jaar een stap vooruit, en mede dankzij de kracht van de Louwman Group groeien de aantallen in heel Europa sterk. Inmiddels verkopen we in 35 landen en zitten we op 1,3 miljoen accu’s per jaar, waarvan 250.000 automotive batterijen,” meldt commercieel directeur Tim de Zwart, die zelf al 20 jaar bij Landport ‘in de batterijen’ zit. De salesorganisatie van Landport bestaat inmiddels uit zo’n 30 medewerkers om accu’s te vermarkten in Europa. Voor alle andere interne diensten, zoals automatisering, logistiek en personeelszaken, kan Landport terugvallen op Louwman. De eigen organisatie is hierdoor ‘lean and mean’ en kan zich puur richten op het verlenen van de beste klantenservice, vertelt De Zwart.

Onderscheid

“Het onderscheid in de markt komt vooral van onze producten en dienstverlening richting de klant. Voor elke doelgroep hebben we de juiste accu in het assortiment. Dat begint bij ons eigen merk Dynac, met batterijen die voor de autobranche leverbaar zijn in de series Premium, Ultra, Start-Stop en Classic. Aan de andere kant van het aanbod vinden we Duracell, dat als A-merk hoger in het segment is gepositioneerd. Voor beide merken dekken we het hele toepassingsgebied af.” Om correcte montage te verzekeren, verzorgt Landport ook trainingen binnen het bedrijf voor haar klanten. “De vraag is ernaar, en wij geven er graag gehoor aan. Sowieso luisteren we altijd goed naar onze afnemers; dat is de kracht van Landport.”