“Om tafel met bijvoorbeeld een dealergroep komen de vragen al snel: wat vinden jullie het beste? Hier online adverteren of daar? Dit platform of dat platform?”, schetst Vasco du Gardijn, commercieel specialist Onetomarket. “Heel veel organisaties weten dat online heel belangrijk is, maar vinden het lastig om de goede keuzes te maken. En dat is waar onze expertise om de hoek komt kijken.”

Basis

Het eerste wat de specialisten in online conversie uit Arnhem doen is: terug naar de basis. Online succes ontstaat vanuit een helder stappenplan, gebaseerd op de werkelijke situatie van de organisatie. “Om te weten waarin je moet investeren is inzicht essentieel. Wat is er nu aan kennis, techniek en middelen aanwezig in de organisatie. En ook: wat is het huidige online bereik.” Onetomarket start bijna altijd met een inventarisatie. Vasco du Gardijn: “We kijken naar de huidige sterke en zwakke punten binnen de marketing aanpak. Wat direct en snel te verbeteren is, pakken we direct op. Ook starten we met het tot in detail meten van bezoekersgedrag, zodat we na een aantal maanden een realistische online marketing strategie kunnen vormen met de klant.”

Stappenplan op maat

Het resultaat is een stappenplan op maat, waarbij de opdrachtgever profiteert van de jarenlange online ervaring van Onetomarket. “Bij één van onze klanten is bijvoorbeeld het aantal online afspraken gestegen van 3 op 10 naar 7 op de 10. Zulke substantiële verbeteringen in conversie zien we ook bij het aantal leads op een occasion of aanvragen voor een proefrit.” Onetomarket is daarbij partner van de autobranche op zowel operationeel, tactisch als strategisch niveau. Illustratief is één van de jongste projecten voor een bekende dealerholding. “We vertalen data in een online dashboard om het management inzicht te geven in de effectiviteit van online marketing, leads en sales.”