RDC: ‘360 graden klantenview wordt de basis om te overleven’

Meerdere vestigingen? Multimerk? Ook actief in schadeherstel of leasing? Dan is de kans groot dat u werkt met verschillende klantdatabases die niet met elkaar communiceren. Hierdoor is er géén goed klantbeeld, terwijl dat nodig is om op het juiste moment de juiste actie rondom een klant te bepalen. RDC heeft de oplossing in huis om alle databases uit te lezen en te combineren in één opgeschoond klantenbestand.

RDC: ‘360 graden klantenview wordt de basis om te overleven’

Tegen de achtergrond van schaalvergroting van dealerholdings, uitbreiding van activiteiten en bijvoorbeeld de veranderende positie van importeurs, wordt het kennen van je klant steeds belangrijker, maar ook steeds moeilijker. “Eén persoon kan zowel klant zijn bij de autoverhuurafdeling, het schadebedrijf, de leasemaatschappij en de occasiontak, zonder dat de verschillende bedrijfsonderdelen het van elkaar weten”, schetst Hein Balesar, sales manager van RDC. “En vaak zijn ook nog andere familieleden klant, zodat het voorkomt dat mensen zomaar 8 keer in allerlei databases staan vermeld. Je kunt je voorstellen wat dat betekent voor de marketing: zo’n persoon wordt meerdere keren benaderd en dat doet afbreuk aan het imago van het autobedrijf.”

CRM Care-pakket
RDC heeft de techniek in huis om de databases van de verschillende bedrijfsactiviteiten uit te lezen, te combineren en om te vormen tot een schone database met definitieve klantenkaarten. “Pas dan ken je de klant echt, en kun je inspelen op zijn of haar behoeften. Die correcte combinatie van klant- en voertuiggegevens is ook de enige juiste basis voor cross-selling.” RDC heeft het ontsluiten, combineren en opschonen van de data gebundeld in haar CRM Care-pakket. “CRM Care gaat verder dan het scheppen van orde in de chaos; het onderdeel Contact Care gebruikt deze klantgegevens voor effectieve marketingactiviteiten”, benadrukt Balesar. “Het binnenhalen van een nieuwe klant kost 5 tot 10 keer zoveel moeite als het behouden van een bestaande klant. Met die wetenschap mag een dealerholding zelf uitmaken waar het de prioriteiten legt.”

RDC: ‘360 graden klantenview wordt de basis om te overleven’ - Automobielmanagement.nl

RDC: ‘360 graden klantenview wordt de basis om te overleven’

Meerdere vestigingen? Multimerk? Ook actief in schadeherstel of leasing? Dan is de kans groot dat u werkt met verschillende klantdatabases die niet met elkaar communiceren. Hierdoor is er géén goed klantbeeld, terwijl dat nodig is om op het juiste moment de juiste actie rondom een klant te bepalen. RDC heeft de oplossing in huis om alle databases uit te lezen en te combineren in één opgeschoond klantenbestand.

RDC: ‘360 graden klantenview wordt de basis om te overleven’

Tegen de achtergrond van schaalvergroting van dealerholdings, uitbreiding van activiteiten en bijvoorbeeld de veranderende positie van importeurs, wordt het kennen van je klant steeds belangrijker, maar ook steeds moeilijker. “Eén persoon kan zowel klant zijn bij de autoverhuurafdeling, het schadebedrijf, de leasemaatschappij en de occasiontak, zonder dat de verschillende bedrijfsonderdelen het van elkaar weten”, schetst Hein Balesar, sales manager van RDC. “En vaak zijn ook nog andere familieleden klant, zodat het voorkomt dat mensen zomaar 8 keer in allerlei databases staan vermeld. Je kunt je voorstellen wat dat betekent voor de marketing: zo’n persoon wordt meerdere keren benaderd en dat doet afbreuk aan het imago van het autobedrijf.”

CRM Care-pakket
RDC heeft de techniek in huis om de databases van de verschillende bedrijfsactiviteiten uit te lezen, te combineren en om te vormen tot een schone database met definitieve klantenkaarten. “Pas dan ken je de klant echt, en kun je inspelen op zijn of haar behoeften. Die correcte combinatie van klant- en voertuiggegevens is ook de enige juiste basis voor cross-selling.” RDC heeft het ontsluiten, combineren en opschonen van de data gebundeld in haar CRM Care-pakket. “CRM Care gaat verder dan het scheppen van orde in de chaos; het onderdeel Contact Care gebruikt deze klantgegevens voor effectieve marketingactiviteiten”, benadrukt Balesar. “Het binnenhalen van een nieuwe klant kost 5 tot 10 keer zoveel moeite als het behouden van een bestaande klant. Met die wetenschap mag een dealerholding zelf uitmaken waar het de prioriteiten legt.”