Glasstech: Voorruit wisselen zonder hulp

Met de fonkelnieuwe RL-eez Fitt van Duobond® is het voor één monteur mogelijk om voorruiten te verwijderen en te plaatsen zonder hulp. En zonder rugpijn en met nauwkeurige positionering. Rensa van Buijten gaat het tijdens Auto Prof Gorinchem live laten zien.

De Duobond® RL-eez Fitt helpt monteurs en ruitspecialisten met het lastigste onderdeel van ruitvervanging. “Het tillen van de oude en nieuwe ruit kost nu véél minder kracht”, vertelt de eigenaresse van Glasstech. “Zo houdt de monteur tijd en energie over voor het correct positioneren van de voorruit.”

Kalibreren

Dit scheelt niet alleen spierkracht, of voorkomt lakschade, maar een nauwkeurige positie van de voorruit zorgt ook dat het kalibreren van de diverse ADAS-systemen en sensoren makkelijker en sneller gaat. Werken met de Duobond® RL-eez Fitt begint als de auto met het voorwiel op de voetsteun van de RL-eez Fitt wordt gereden. Daarna wordt de hefkolom uitgeschoven tot een werkhoogte van 200cm en aangesloten op een 12V voeding. Het systeem kan daarbij op twee manieren worden gevoed: met de ingebouwde accu of via een 12 volts-aansluiting.

Draadloos

Na het lossnijden van de ruitenkit, maakt de monteur de meegeleverde zuignap vast aan de kant van de RL-eez. Vervolgens plaatst de monteur zelf een dubbele zuigheffer aan de andere zijde van de voorruit. De Duobond® RL-eez Fitt helpt zo de monteur bij het tillen van de ruit, het wegdraaien en plaatsen op een ruitenstandaard. Monteren van de nieuwe ruit gaat in omgekeerde volgorde. “Tijdens het proces bedient de monteur de RL-eez Fitt met een draadloze afstandbediening, waarbij het signaal natuurlijk is beveiligd”, besluit Rensa van Buijten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Glasstech: Voorruit wisselen zonder hulp - Automobielmanagement.nl

Glasstech: Voorruit wisselen zonder hulp

Met de fonkelnieuwe RL-eez Fitt van Duobond® is het voor één monteur mogelijk om voorruiten te verwijderen en te plaatsen zonder hulp. En zonder rugpijn en met nauwkeurige positionering. Rensa van Buijten gaat het tijdens Auto Prof Gorinchem live laten zien.

De Duobond® RL-eez Fitt helpt monteurs en ruitspecialisten met het lastigste onderdeel van ruitvervanging. “Het tillen van de oude en nieuwe ruit kost nu véél minder kracht”, vertelt de eigenaresse van Glasstech. “Zo houdt de monteur tijd en energie over voor het correct positioneren van de voorruit.”

Kalibreren

Dit scheelt niet alleen spierkracht, of voorkomt lakschade, maar een nauwkeurige positie van de voorruit zorgt ook dat het kalibreren van de diverse ADAS-systemen en sensoren makkelijker en sneller gaat. Werken met de Duobond® RL-eez Fitt begint als de auto met het voorwiel op de voetsteun van de RL-eez Fitt wordt gereden. Daarna wordt de hefkolom uitgeschoven tot een werkhoogte van 200cm en aangesloten op een 12V voeding. Het systeem kan daarbij op twee manieren worden gevoed: met de ingebouwde accu of via een 12 volts-aansluiting.

Draadloos

Na het lossnijden van de ruitenkit, maakt de monteur de meegeleverde zuignap vast aan de kant van de RL-eez. Vervolgens plaatst de monteur zelf een dubbele zuigheffer aan de andere zijde van de voorruit. De Duobond® RL-eez Fitt helpt zo de monteur bij het tillen van de ruit, het wegdraaien en plaatsen op een ruitenstandaard. Monteren van de nieuwe ruit gaat in omgekeerde volgorde. “Tijdens het proces bedient de monteur de RL-eez Fitt met een draadloze afstandbediening, waarbij het signaal natuurlijk is beveiligd”, besluit Rensa van Buijten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding