Vlak na de zomer zal All-CRM een nieuwe versie van de CRM-toepassing SuperOffice op de markt gaan brengen, die over nieuwe functionaliteiten beschikt en nog gebruiksvriendelijker is. Daarmee speelt de specialist uit Deventer naar eigen zeggen in op de veranderingen in de leasemarkt. “Zo kunnen de marketingactiviteiten voortaan geautomatiseerd worden aangestuurd”, waarbij voldaan wordt aan de AVG eisen aldus directeur Bert Klomphaar.

Alles op één plek

Het grote voordeel van een CRM-systeem is volgens hem dat alle informatie op één plek staat. “Dat geldt voor alle communicatie, zoals chats en raamovereenkomsten, maar ook voor mailverkeer en verslagen van klantbezoeken, waarbij het nu ook mogelijk is om het bezoekverslag in te spreken via de telefoon app, zodat dit niet meer hoeft te worden getypt. Tevens kun je via geïntegreerde webformulieren de berijdergegevens automatisch verwerken en de berijdersdocumenten automatisch laten uploaden. Normaliter loop je het risico dat een medewerker na ontslag informatie meeneemt, maar dat kan met onze SuperOffice oplossing niet gebeuren.”

Workflows

All-CRM richt zich onder andere op leasemaatschappijen en leasebrokers, die als tussenpersoon fungeren. Klomphaar: “Omdat deze bedrijven steeds efficiënter moeten werken, automatiseren wij het leaseproces waarbij wij op basis van workflows de leadopvolging automatisch laten verlopen. Ook is er een mogelijkheid om zelf offertes te genereren op basis van een koppeling met de carconfigurator van Autodisk.”

Wal en schip

Naast ondersteuning in het verkooptraject biedt All-CRM met SuperOffice Customer Service een oplossing om alle aftersalesactiviteiten te registreren en worden binnenkomende aanvragen en klachten centraal vastgelegd. Dit ter voorkoming dat zaken tussen wal en schip vallen en de klant niet of niet tijdig wordt geïnformeerd. Dat laatste is volgens Klomphaar belangrijker dan ooit. “Ons motto is ‘verras de klant, voordat hij jou verrast’. Als er bijvoorbeeld leveringsproblemen of productievertragingen zijn, zoals onlangs bij Tesla, is het van cruciaal belang dat er duidelijk wordt gecommuniceerd met de klant.”