CarGarantie: duidelijkheid over kosten wordt belangrijker dan ooit

Brand Story

De coronaperiode brengt een hoop ellende met zich mee, maar het is ook een periode waarin creativiteit een vlucht neemt en nieuwe oplossingen worden gevonden. Bij CarGarantie zijn ze ervan overtuigd dat garantieverzekeringen meer gewicht gaan krijgen.

Met de grote problemen die er nu zijn met betrekking tot de aanlevering van nieuwe auto’s, zal de verkoop van jong gebruikt relatief gezien gaan toenemen, zo verwachten ze bij CarGarantie. En daarmee zal er ook meer vraag gaan komen naar garantieverzekeringen als alles weer gaat aantrekken. “Voor garagisten heeft dit als voordeel dat ze een vast bedrag betalen, wij dragen het risico,” aldus Luc Baetens, directeur CarGarantie Benelux. “Vastigheid is in onzekere tijden uiteraard erg belangrijk. Bedrijven gaan in eerste instantie kosten besparen en wellicht besparen op dit soort verzekeringen, maar als we dan uitleggen dat de premie honderden euro’s bedraagt en dat reparaties als een nieuwe versnellingsbak duizenden euro’s kunnen kosten, dan kijken ze daar toch anders tegenaan.”

Lange termijn

Ook valt in een land als België, met een volledige lockdown, straks een enorme piek te verwachten als de werkplaatsen hun deuren weer openen. De garantiekosten gaan dus ook pieken terwijl de inkomsten achterblijven. “Bedrijven zullen hier in België ook bereid moeten zijn om straks langere dagen te werken om achterstand met betrekking tot bijvoorbeeld de tweejaarlijkse wielenwissel weg te werken.” Baetens signaleert echter ook een hoop creativiteit in de branche. “Je ziet dealerbedrijven die auto’s online toelichten, dat zouden hun klanten ook kunnen doen voordat ze hun auto komen inruilen. In de automotivebranche is als vanouds sprake van kortetermijndenken, nu zijn we genoodzaakt om op langere termijn te gaan denken.”

CarGarantie: duidelijkheid over kosten wordt belangrijker dan ooit - Automobielmanagement.nl

CarGarantie: duidelijkheid over kosten wordt belangrijker dan ooit

Brand Story

De coronaperiode brengt een hoop ellende met zich mee, maar het is ook een periode waarin creativiteit een vlucht neemt en nieuwe oplossingen worden gevonden. Bij CarGarantie zijn ze ervan overtuigd dat garantieverzekeringen meer gewicht gaan krijgen.

Met de grote problemen die er nu zijn met betrekking tot de aanlevering van nieuwe auto’s, zal de verkoop van jong gebruikt relatief gezien gaan toenemen, zo verwachten ze bij CarGarantie. En daarmee zal er ook meer vraag gaan komen naar garantieverzekeringen als alles weer gaat aantrekken. “Voor garagisten heeft dit als voordeel dat ze een vast bedrag betalen, wij dragen het risico,” aldus Luc Baetens, directeur CarGarantie Benelux. “Vastigheid is in onzekere tijden uiteraard erg belangrijk. Bedrijven gaan in eerste instantie kosten besparen en wellicht besparen op dit soort verzekeringen, maar als we dan uitleggen dat de premie honderden euro’s bedraagt en dat reparaties als een nieuwe versnellingsbak duizenden euro’s kunnen kosten, dan kijken ze daar toch anders tegenaan.”

Lange termijn

Ook valt in een land als België, met een volledige lockdown, straks een enorme piek te verwachten als de werkplaatsen hun deuren weer openen. De garantiekosten gaan dus ook pieken terwijl de inkomsten achterblijven. “Bedrijven zullen hier in België ook bereid moeten zijn om straks langere dagen te werken om achterstand met betrekking tot bijvoorbeeld de tweejaarlijkse wielenwissel weg te werken.” Baetens signaleert echter ook een hoop creativiteit in de branche. “Je ziet dealerbedrijven die auto’s online toelichten, dat zouden hun klanten ook kunnen doen voordat ze hun auto komen inruilen. In de automotivebranche is als vanouds sprake van kortetermijndenken, nu zijn we genoodzaakt om op langere termijn te gaan denken.”