Doyen Auto Nederland: ‘Samenwerken is het toverwoord’

brand story

Met 26 jaar ervaring is Doyen Auto Nederland bepaald geen nieuwkomer te noemen, maar van metaalmoeheid is allerminst sprake. Het bedrijf houdt de markt goed in de gaten en volgt de nieuwste ontwikkelingen en trends in de markt op de voet. De coronacrisis heeft de plannen voor 2020 ietwat in de war gegooid, maar de onderneming waarborgt de kwaliteit en voert tegelijkertijd een professionaliseringsslag door.

Doyen Auto Nederland is sinds drie jaar onderdeel van het Franse PHE, een ambitieuze, krachtige speler in Europa (omzet 1,7 miljard euro). Met deze sterke partij achter zich is verdere groei eerder een vanzelfsprekendheid dan een verwachting. En die groei is er ook. “De laatste vijf jaar is onze omzet verdubbeld en onze verwachtingen voor 2020 zijn positief”, zegt sales- en marketingmanager Kees Willemsen van Doyen Auto Nederland. Het zoeken naar samenwerkingsverbanden met vrije grossiers is erg belangrijk voor Doyen Auto Nederland. Samen sta je namelijk sterker. “Wij geloven in de kracht van de vrije ondernemer en ondersteunen hem dan ook op alle mogelijke manieren”, zegt Willemsen. “Dat doen we door persoonlijk contact voorop te stellen, flexibel te zijn en natuurlijk een groot productaanbod te hebben.”

Professionaliseringsslag

Doyen Auto Nederland heeft twee eigen grossierconcepten in de vorm van API (Auto Parts Internationaal) en AutoDistribution. Daarnaast heeft Doyen een private label en garageconcept onder de naam Requal (Erkend Reparateur). Het gaat hier om een exclusief concept voor de Requal grossiers. Ook beschikt de partij over de rechten op Autodistribution (AD) en AD garage voor de Nederlandse markt. De strategie van Doyen Auto Nederland voor 2020 is om ondersteuning te bieden aan zelfstandige grossiers en hen van onderdelen te voorzien. Door de samenwerking aan te gaan, kan een professionaliseringsslag gemaakt worden, waarbij de garage- en grossierconcepten naar een hoger plan getild worden. De coronacrisis heeft de plannen ietwat vertraagd, maar later dit jaar verwacht Willemsen dat de strategie alsnog doorgezet kan worden.

Optimaliseren

Door de coronacrisis is het voorspellen van een exacte omzetgroei natuurlijk lastig, maar Willemsen verwacht dat de uitvoer van de plannen met hooguit enkele maanden vertraagd wordt. In de tussentijd is Doyen Auto Nederland druk bezig geweest met het treffen en optimaliseren van de voorbereidingen. Door dit voorwerk kan de geplande strategie in de tweede helft van 2020 snel uitgerold worden. Trouwe klanten hebben echter weinig gemerkt van de crisis, omdat de dienstverlening van Doyen Auto Nederland consistent bleef. Dankzij het betrouwbare voorraadbeheer en het uitgebreide merkenportfolio kon het bedrijf snel schakelen en hun klanten bedienen. “Wij staan als team klaar om onze plannen gezamenlijk met onze loyale klanten te verwezenlijken”, besluit Willemsen.

Doyen Auto Nederland: ‘Samenwerken is het toverwoord’ - Automobielmanagement.nl

Doyen Auto Nederland: ‘Samenwerken is het toverwoord’

brand story

Met 26 jaar ervaring is Doyen Auto Nederland bepaald geen nieuwkomer te noemen, maar van metaalmoeheid is allerminst sprake. Het bedrijf houdt de markt goed in de gaten en volgt de nieuwste ontwikkelingen en trends in de markt op de voet. De coronacrisis heeft de plannen voor 2020 ietwat in de war gegooid, maar de onderneming waarborgt de kwaliteit en voert tegelijkertijd een professionaliseringsslag door.

Doyen Auto Nederland is sinds drie jaar onderdeel van het Franse PHE, een ambitieuze, krachtige speler in Europa (omzet 1,7 miljard euro). Met deze sterke partij achter zich is verdere groei eerder een vanzelfsprekendheid dan een verwachting. En die groei is er ook. “De laatste vijf jaar is onze omzet verdubbeld en onze verwachtingen voor 2020 zijn positief”, zegt sales- en marketingmanager Kees Willemsen van Doyen Auto Nederland. Het zoeken naar samenwerkingsverbanden met vrije grossiers is erg belangrijk voor Doyen Auto Nederland. Samen sta je namelijk sterker. “Wij geloven in de kracht van de vrije ondernemer en ondersteunen hem dan ook op alle mogelijke manieren”, zegt Willemsen. “Dat doen we door persoonlijk contact voorop te stellen, flexibel te zijn en natuurlijk een groot productaanbod te hebben.”

Professionaliseringsslag

Doyen Auto Nederland heeft twee eigen grossierconcepten in de vorm van API (Auto Parts Internationaal) en AutoDistribution. Daarnaast heeft Doyen een private label en garageconcept onder de naam Requal (Erkend Reparateur). Het gaat hier om een exclusief concept voor de Requal grossiers. Ook beschikt de partij over de rechten op Autodistribution (AD) en AD garage voor de Nederlandse markt. De strategie van Doyen Auto Nederland voor 2020 is om ondersteuning te bieden aan zelfstandige grossiers en hen van onderdelen te voorzien. Door de samenwerking aan te gaan, kan een professionaliseringsslag gemaakt worden, waarbij de garage- en grossierconcepten naar een hoger plan getild worden. De coronacrisis heeft de plannen ietwat vertraagd, maar later dit jaar verwacht Willemsen dat de strategie alsnog doorgezet kan worden.

Optimaliseren

Door de coronacrisis is het voorspellen van een exacte omzetgroei natuurlijk lastig, maar Willemsen verwacht dat de uitvoer van de plannen met hooguit enkele maanden vertraagd wordt. In de tussentijd is Doyen Auto Nederland druk bezig geweest met het treffen en optimaliseren van de voorbereidingen. Door dit voorwerk kan de geplande strategie in de tweede helft van 2020 snel uitgerold worden. Trouwe klanten hebben echter weinig gemerkt van de crisis, omdat de dienstverlening van Doyen Auto Nederland consistent bleef. Dankzij het betrouwbare voorraadbeheer en het uitgebreide merkenportfolio kon het bedrijf snel schakelen en hun klanten bedienen. “Wij staan als team klaar om onze plannen gezamenlijk met onze loyale klanten te verwezenlijken”, besluit Willemsen.