Hefra: vraag naar dropshipment groeit

brand story

Accuspecialist Hefra ziet de start-stopaccu een steeds hogere vlucht nemen en merkt op dat in coronatijd de vraag naar dropshipment toeneemt. Directeur Jeroen Sluis: “Nu de voertuigen langzaamaan weer kilometers maken, zie je dat de problemen zich hebben opgestapeld.”

We kennen Hefra vooral als leverancier van VARTA en VMF, maar de accuspecialist levert ook tal van andere merken. Directeur Jeroen Sluis merkt in coronatijd een aantal ontwikkelingen. Ten eerste bleef de vraag naar accu’s op peil. “Wij hebben doorgewerkt en hebben ook gewoon kunnen leveren.Gelukkig werken wij samen met fabrikanten die de productie in de afgelopen maanden ook op peil hebben weten te houden.”

Dropshipment

Ten tweede ziet Hefra de vraag naar dropshipment toenemen, ofwel het leveren van pakketten bij de gebruiker, in opdracht van de klant. Sluis: “Al duizenden pakketten zijn zo verstuurd. Iedere levering kost geld, door met dropshipment te werken worden er stappen uit dat proces gehaald. Dat is voor alle partijen winst.” Een ontwikkeling die al een tijdje aan de gang is, is een verschuiving richting start-stopaccu’s. “Bedrijven die over de juiste kennis beschikken zijn dan de aangewezen partner”, stelt Sluis. “Het percentage van start-stopaccu’s in nieuwe auto’s ligt nu al rond de 90 procent en dat zal 100 procent worden”, is zijn overtuiging.

Breed programma

Hefra is een leverancier met een heel breed programma. “We leveren technische ondersteuning en training en een merkoverschrijdende expertise. We bieden ook goedkopere of juist nog hoogwaardiger alternatieven voor de VARTA-accu’s”, vertelt hij. “We zijn echt een totaalleverancier die ook zijn verantwoordelijkheid neemt voor recycling, waarbij de expertise van ons moederbedrijf Ecobat natuurlijk maximaal wordt benut.”

Hefra: vraag naar dropshipment groeit - Automobielmanagement.nl

Hefra: vraag naar dropshipment groeit

brand story

Accuspecialist Hefra ziet de start-stopaccu een steeds hogere vlucht nemen en merkt op dat in coronatijd de vraag naar dropshipment toeneemt. Directeur Jeroen Sluis: “Nu de voertuigen langzaamaan weer kilometers maken, zie je dat de problemen zich hebben opgestapeld.”

We kennen Hefra vooral als leverancier van VARTA en VMF, maar de accuspecialist levert ook tal van andere merken. Directeur Jeroen Sluis merkt in coronatijd een aantal ontwikkelingen. Ten eerste bleef de vraag naar accu’s op peil. “Wij hebben doorgewerkt en hebben ook gewoon kunnen leveren.Gelukkig werken wij samen met fabrikanten die de productie in de afgelopen maanden ook op peil hebben weten te houden.”

Dropshipment

Ten tweede ziet Hefra de vraag naar dropshipment toenemen, ofwel het leveren van pakketten bij de gebruiker, in opdracht van de klant. Sluis: “Al duizenden pakketten zijn zo verstuurd. Iedere levering kost geld, door met dropshipment te werken worden er stappen uit dat proces gehaald. Dat is voor alle partijen winst.” Een ontwikkeling die al een tijdje aan de gang is, is een verschuiving richting start-stopaccu’s. “Bedrijven die over de juiste kennis beschikken zijn dan de aangewezen partner”, stelt Sluis. “Het percentage van start-stopaccu’s in nieuwe auto’s ligt nu al rond de 90 procent en dat zal 100 procent worden”, is zijn overtuiging.

Breed programma

Hefra is een leverancier met een heel breed programma. “We leveren technische ondersteuning en training en een merkoverschrijdende expertise. We bieden ook goedkopere of juist nog hoogwaardiger alternatieven voor de VARTA-accu’s”, vertelt hij. “We zijn echt een totaalleverancier die ook zijn verantwoordelijkheid neemt voor recycling, waarbij de expertise van ons moederbedrijf Ecobat natuurlijk maximaal wordt benut.”