Nog midden in de Covid-19 pandemie zoeken we naar houvast en zekerheid. Voor autobedrijven zorgt de kooplustigheid naar gebruikte auto’s voor liquiditeit. Tegelijkertijd zoekt de autokoper naar betrouwbare mobiliteit als vervanger voor het OV of de risicoloze – maar door thuiswerken te dure – leaseauto.

Lange termijn

“Door extra lange garantie te bieden, liggen er goede kansen voor autobedrijven om in te spelen op de vraag naar meer zekerheid”, benadrukt Luc Baetens. “Toch hebben wij de indruk dat te veel wordt gedacht aan de korte termijn: lage prijzen, weinig marge én geen binding met de koper.” De directeur CarGarantie pleit voor een andere manier van denken. “Verkoop je occasions met verlengde garantie, ga zo een band aan met de klant en verzeker jezelf van omzet op de lange termijn. Binnen de garantietermijn ben je als autobedrijf verzekerd van de werkplaatsomzet.”

Van 6 naar 12 maanden

CarGarantie biedt scherpe en heldere tarieven voor een verlengde garantie van 6 naar 12 maanden. Op een courante occasionsportefeuille met auto’s buiten de fabrieksgarantie, komt dit neer op een bedrag van rond de 300 euro per auto. Een bedrag dat zich ook met extra marge goed laat integreren in de verkoopprijs. Occasions verkopen met een vol jaar garantie biedt niet alleen de koper zekerheid, maar zorgt daarnaast voor een beter imago. De lange garantietermijn straalt kwaliteit uit naar de auto en de totale organisatie. Luc Baetens en zijn team staan alvast klaar om scherpe tarieven van CarGarantie te calculeren.