“Deze week was ik nog bij een banden- en autobedrijf”, vertelt Kenneth Vingerhoed, retail development manager bij Goodyear Dunlop Retail Partners (GDRP). “Zij hebben de papieren planning losgelaten en zijn overgestapt op T:meblockr omdat ze merken dat de tool de efficiency verhoogt en de declarabele uren inzichtelijk maakt.”

Het maakt voor T:meblockr niet uit hoe de klant de afspraak maakt: online via de eigen website, via partner websites zoals Premio.nl of Uwbandenspecialist.nl, via de leasemaatschappij, of door de receptionist met de klant aan de balie, dan wel naar aanleiding van een e-mail. “Alle afspraken worden automatisch ingeboekt met bevestiging via e-mail en/of SMS”, vertelt Walter Akkermans van T:meblockr. “Afspraken zijn door de klant altijd te wijzigen of zelfs af te zeggen. Ook telefonische of vervolgafspraken na bijvoorbeeld een intakegesprek zijn met één druk op de knop in te plannen.”

Dubbele afspraak onmogelijk

T:meblockr is bovendien zo ontwikkeld, dat de ondernemer altijd aan het stuur blijft. Iedere afspraak wordt gepland op basis van de capaciteit die de gebruiker beschikbaar en/of ingesteld heeft. Zowel qua personele bezetting als beschikbaarheid van werkplekken en/of hefbruggen. “Een dubbele afspraak is onmogelijk en de techniek houdt rekening met de beschikbaarheid van een monteur met de juiste competenties, een hefbrug en met de flatrates.”

“T:meblockr brengt overzicht en structuur”, ervaart Kenneth Vingerhoed, die als consultant de Premio en Uw Bandenspecialist bedrijven traint in het gebruik van de planningstool. “Het verbetert de kwaliteit van de bedrijfsvoering bij onze franchisepartners. Bedrijfsprocessen worden geoptimaliseerd en verbeterd.” De software gaat daarbij verder dan het optimaliseren van de werkplaatscapaciteit. T:meblockr is namelijk in staat de hele workflow binnen het auto- of bandenbedrijf te plannen. Dus ook de aftersalesactiviteiten, inclusief de showroom en balieplanning. Het grote verschil met planningsmodules in de gangbare garage management software (GMS) is bovendien de integratie met online.

Online is essentieel

“Wij denken online en hebben vervolgens T:meblockr ontwikkeld voor de automobielbranche. Dit zorgt voor optimale online vindbaarheid, integratie en gemak”, benadrukt Walter Akkermans. “En die focus op online is essentieel. Meer dan ooit oriënteren consumenten zich tegenwoordig via internet en plannen daar hun afspraak. Juist op dat onderdeel passeert T:meblockr vrijwel alle GMS-pakketten.” Bij online leadgeneratie kan de automobielbranche wel wat hulp gebruiken, weten ze bij T:meblockr. “Het is heel simpel: T:meblockr helpt bedrijven om online op een zo makkelijk mogelijke manier werk binnen te halen én stroomlijnt de interne organisatie. Welke ondernemer wil dat nu niet?”