Carver nu echt van start

Het Nederlandse Carver gaat naar een productie van vijf- tot tienduizend eenheden per jaar. Als het loopt zoals verwacht.

Op dit moment worden in Dordrecht de laatste vier Carvers One van de voorserie (24 exemplaren) van de band. Het is de prelude voor de echte productiestart die rond maart zal plaatsvinden, verklaarde Carver-baas Erwin Blomsma in Tokio. “Dat zal gebeuren met een Duitse partner in Saarbrücken. ” In eerste instantie gaat Carver van start met vijf stuks per dag. Er zit ongeveer vijftig uur werk in een Carver One. Over drie tot vier jaar komt er als opvolger een Carver One S die accenten van het in Tokio getoonde prototype Phiaro meekrijgt. "Er zijn overigens gesprekken met een potentiële Japanse importeur en die zien er veelbelovend uit. Het is echt een product voor Japan, ze zijn er wild op. Over verkooppunten gesproken: de eerste in Europa zijn ook aangesteld en er volgen er de komende tijd meer om een goed netwerk op te bouwen. Ook in Nederland zijn we in gesprek.” Een cruciale stap wordt de introductie van een tweede model, de Carver Two, aldus Blomsma. "Die wordt in veel groter volume en voor een prijs van z’n twintig mille geleverd, de helft van de Carver One ongeveer. Als dat allemaal loopt zoals we verwachten, gaan we dan naar vijf- tot tienduizend Carvers per jaar.”

Carver nu echt van start - Automobielmanagement.nl

Carver nu echt van start

Het Nederlandse Carver gaat naar een productie van vijf- tot tienduizend eenheden per jaar. Als het loopt zoals verwacht.

Op dit moment worden in Dordrecht de laatste vier Carvers One van de voorserie (24 exemplaren) van de band. Het is de prelude voor de echte productiestart die rond maart zal plaatsvinden, verklaarde Carver-baas Erwin Blomsma in Tokio. “Dat zal gebeuren met een Duitse partner in Saarbrücken. ” In eerste instantie gaat Carver van start met vijf stuks per dag. Er zit ongeveer vijftig uur werk in een Carver One. Over drie tot vier jaar komt er als opvolger een Carver One S die accenten van het in Tokio getoonde prototype Phiaro meekrijgt. "Er zijn overigens gesprekken met een potentiële Japanse importeur en die zien er veelbelovend uit. Het is echt een product voor Japan, ze zijn er wild op. Over verkooppunten gesproken: de eerste in Europa zijn ook aangesteld en er volgen er de komende tijd meer om een goed netwerk op te bouwen. Ook in Nederland zijn we in gesprek.” Een cruciale stap wordt de introductie van een tweede model, de Carver Two, aldus Blomsma. "Die wordt in veel groter volume en voor een prijs van z’n twintig mille geleverd, de helft van de Carver One ongeveer. Als dat allemaal loopt zoals we verwachten, gaan we dan naar vijf- tot tienduizend Carvers per jaar.”