In Nederland registreerde Cadillac zo’n 225 stuks dit jaar (stand per half november). Kroymans Corporation is nu een jaar bezig met de Europese distributie van Cadillac en Corvette en in Amerika gebouwde Chevrolets. De verwachting is nu dat men zal uitkomen op vijfenhalf- tot zesduizend stuks. Gerard Jansen, de operationeel directeur van Cadillac & Corvette Europe, zegt in Financial Times dat er twee oorzaken zijn: het groter dan verwachte belang van dieselmotoren in het segment van de dure auto’s en de verwarring over het merk Chevrolet. GM besloot immers vorig jaar dat merk ook te gebruiken voor de Koreaanse Daewoo’s. Geen van beide modellen van Cadillac (CTS en STS) die moeten concurreren in de ‘prestige sector’ kunnen worden geleverd met een dieselmotor. Dat is een probleem omdat tegenwoordig meer dan de helft in dat segment als diesel wordt verkocht, in Zuid-Europa zelfs negentig procent. De Amerikaanse Chevrolets die Kroymans verkoopt, zoals de suv’s Trailblazer en Tahoe, werden in de markt gezet als premium auto’s. Maar nu de Daewoo’s ook Chevrolet heten en als ‘value for money’ volumeauto’s worden gepositioneerd, is de koper in verwarring gebracht, zegt Jansen. Kroymans blijft overigens bij de doelstelling van tienduizend eenheden in 2007 en twintigduizend in 2020. Daarbij rekent men op de kleinere BLS, die volgend jaar op de markt komt. Deze auto past in het segment van de 3-Serie en wordt bij Saab in Trolhättan gebouwd. De BLS krijgt meteen een dieselmotor.