De nieuwe website is opgezet in nauwe samenwerking met de Vrooam-grossiers. Doel is automobilisten on line een offerte te geven voor reparatie en onderhoud, uit te voeren bij een naburige garagist die deel uitmaakt van het initiatief. De werkwijze verloop geheel via internet. Op de genoemde website tikt de potentiële klant zijn kenteken in en geeft aan wat er moet gebeuren aan zijn wagen. Per e-mail ontvangt hij vervolgens een offerte en het adres van een autobedrijf dat deelneemt aan mijngarage.nl. Volgens Roggeveen hebben vier partijen baat bij deze constructie: de consument (krijgt een “eerlijke” prijs), het autobedrijf (krijgt meer klanten), de Vrooam-grossier (verkoopt meer onderdelen aan de garage) en Van Heck zelf (verkoopt meer onderdelen aan de grossier). De werving van deelnemende garages ligt in handen van de Vrooam-leden. Het is aan hen om te bepalen welk bedrijf mag deelnemen. Het ligt voor de hand dat garages die regelmatig inkopen bij Vrooam een streepje voor hebben. Op dit moment zijn ruim duizend garages vastgelegd. Eind dit jaar moeten het er tweeduizend zijn. Ze betalen geen entreebedrag of maandelijkse bijdrage. Wel verplichten ze zich onder meer om een redelijk werkplaatstarief te hanteren – 45 euro per uur. Om de website te promoten, spenderen de initiatiefnemers in de laatste maanden van dit jaar een half miljoen euro en volgend jaar “een veelvoud”. De mediacampagne bestaat uit advertenties in de zaterdagbijlage van de Telegraaf, prints op de achterzijde van vijftig vrachtwagens, televisie- en radiospots en online reclame. Met hun concept mikken Vrooam en Van Heck op de gemiddeld 2,4 miljoen automobilisten die nog niet hebben bepaald bij wie ze hun volgende onderhoudsbeurt laten verrichten. Het enige dat deze ‘zwevende kiezer’ moet doen, is vanaf de website een e-mail te sturen met de relevante gegevens.