In 1999 is door Ford Europa het startschot gegeven voor de implementatie van de nieuwe huisstijl van Ford in Europa, waarbij de Ford-dealer in Amsterdam in een pilot-project zelfs het spits afbeet. Later volgden de Ford-dealers in Edinburgh en Londen. Sindsdien hebben vele Ford-dealers in Europa de nieuwe huisstijl geïntroduceerd. Kenmerken van de stijl zijn moderne tinten van aluminium, wit en beuken meubilair en de aangepaste verlichting. In Nederland heeft inmiddels een groot deel van de Ford-dealers zijn panden ingrijpend verbouwd of nieuw gebouwd. Ingvar Sviggum van Ford Europa kwam zich onlangs persoonlijk op de hoogte stellen van de ontwikkelingen bij de Nederlandse Ford-dealers in Nederland. Hij bezocht onder meer de nieuwbouw van Ford-dealer Fikse in Arnhem. Ford hanteert sinds kort een nieuwe tagline: ‘Feel the Difference’. Deze nieuwe tagline moet onder andere ingevuld worden door een nieuwe uitstraling van de Ford-dealerbedrijven. Veel Ford-dealers in ons land hebben dan ook al nieuwbouw gepleegd of voeren ingrijpende wijzigingen uit. Sviggum wilde zich persoonlijk op de hoogte stellen van de situatie in Nederland en daarbij stond een bezoek aan het nieuwe bedrijf van Fikse in Arnhem op zijn verlanglijstje. Sviggum: “Ik ben geïnteresseerd in de nieuwbouwprojecten van Ford-dealers in Europa en vooral Nederland is op dat gebied toonaangevend.”