Saarloos wint Innovatieprijs AutovakRAI

Equipmentleverancier Saarloos is vanmorgen de winnaar geworden van de AutovakRAI Innovatieprijs 2007.

Het nieuwe touchless uitlijnsysteem van Beissbarth is in de ogen van de vakjury de belangrijkste vernieuwing op de beurs. Saarloos is importeur van het contactloze uitlijnsysteem, dat vorig jaar september door Beissbarth al werd getoond op de Automechanika in Frankfurt. Het product paart een hoge nauwkeurigheid aan snelle diagnose en is daarmee vooral interessant voor bedrijven met veel doorgangen – denk aan grotere dealerbedrijven en bandenspecialisten. Saarloos-directeur René Visser ziet vooralsnog een markt van honderdvijftig à tweehonderd bedrijven die in zijn voor de Beissbarth-noviteit. Afhankelijk van eventuele prijsdaling kan die markt verder groeien. Vooral de eenvoudigere en goedkopere Flash-versie zal volgens Visser in de branche belangstelling oogsten. “De markt voor contactloos uitlijnen gaat zich verbreden, net zoals dat destijds gebeurde met 3D.” De beide andere genomineerden voor de Innovatieprijs waren het online (technisch) informatiesysteem AuDaConAis en de elektronische momentsleutel van Snap-on Tools. Ze maakten deel uit van een groep van in totaal dertig inzendingen, beduidend minder dan de ruim zeventig op de AutovakRAI 2005. Daardoor was het ditmaal niet mogelijk om in vijf aparte categorieën genomineerden aan te wijzen.

Saarloos wint Innovatieprijs AutovakRAI - Automobielmanagement.nl

Saarloos wint Innovatieprijs AutovakRAI

Equipmentleverancier Saarloos is vanmorgen de winnaar geworden van de AutovakRAI Innovatieprijs 2007.

Het nieuwe touchless uitlijnsysteem van Beissbarth is in de ogen van de vakjury de belangrijkste vernieuwing op de beurs. Saarloos is importeur van het contactloze uitlijnsysteem, dat vorig jaar september door Beissbarth al werd getoond op de Automechanika in Frankfurt. Het product paart een hoge nauwkeurigheid aan snelle diagnose en is daarmee vooral interessant voor bedrijven met veel doorgangen – denk aan grotere dealerbedrijven en bandenspecialisten. Saarloos-directeur René Visser ziet vooralsnog een markt van honderdvijftig à tweehonderd bedrijven die in zijn voor de Beissbarth-noviteit. Afhankelijk van eventuele prijsdaling kan die markt verder groeien. Vooral de eenvoudigere en goedkopere Flash-versie zal volgens Visser in de branche belangstelling oogsten. “De markt voor contactloos uitlijnen gaat zich verbreden, net zoals dat destijds gebeurde met 3D.” De beide andere genomineerden voor de Innovatieprijs waren het online (technisch) informatiesysteem AuDaConAis en de elektronische momentsleutel van Snap-on Tools. Ze maakten deel uit van een groep van in totaal dertig inzendingen, beduidend minder dan de ruim zeventig op de AutovakRAI 2005. Daardoor was het ditmaal niet mogelijk om in vijf aparte categorieën genomineerden aan te wijzen.