Daihatsu: geen X-Over, geen diesels, wel lpg

Daihatsu Holland krijgt voor 2010 geen diesels. Dan maar maar met lpg aan de slag.

Daihatsu Holland heeft elke drie maanden een evaluatie met de fabriek, waarbij de Japanners helderheid geven over de komst van nieuwe producten. De D-Compact X-Over – vorig jaar op de Salon van Parijs – komt definitief niet. "Tot onze spijt want we waren er zeker voor in", aldus Eric Prent, General Manager Sales & After Sales van Daihatsu Holland. Op dieselmotoren hoeft de importeur niet vóór 2010 te rekenen; ook niet van Toyota. Prent: "We praten inmiddels met lpg-leveranciers en zullen hopelijk binnenkort duurproeven starten." Als de proeven slagen, zal Daihatsu in de eerste helft van volgend jaar auto’s met lpg op de markt kunnen brengen. Om de aantrekkelijkheid op de zakelijke markt te vergroten, introduceert Daihatsu deze maand een captive leaselabel: Daihatsu Lease. "We gaan de zakelijke markt daarna bewerken door de komende maanden 67 duizend mkb-bedrijven te mailen om de kennismaking met de Materia een beetje te forceren", aldus Prent.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Daihatsu: geen X-Over, geen diesels, wel lpg - Automobielmanagement.nl

Daihatsu: geen X-Over, geen diesels, wel lpg

Daihatsu Holland krijgt voor 2010 geen diesels. Dan maar maar met lpg aan de slag.

Daihatsu Holland heeft elke drie maanden een evaluatie met de fabriek, waarbij de Japanners helderheid geven over de komst van nieuwe producten. De D-Compact X-Over – vorig jaar op de Salon van Parijs – komt definitief niet. "Tot onze spijt want we waren er zeker voor in", aldus Eric Prent, General Manager Sales & After Sales van Daihatsu Holland. Op dieselmotoren hoeft de importeur niet vóór 2010 te rekenen; ook niet van Toyota. Prent: "We praten inmiddels met lpg-leveranciers en zullen hopelijk binnenkort duurproeven starten." Als de proeven slagen, zal Daihatsu in de eerste helft van volgend jaar auto’s met lpg op de markt kunnen brengen. Om de aantrekkelijkheid op de zakelijke markt te vergroten, introduceert Daihatsu deze maand een captive leaselabel: Daihatsu Lease. "We gaan de zakelijke markt daarna bewerken door de komende maanden 67 duizend mkb-bedrijven te mailen om de kennismaking met de Materia een beetje te forceren", aldus Prent.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding