Peugeot en ING Car Lease gaan samen bomen planten

De CO2-uitstoot compenseren door de aanplant van bos wordt populair.

Voor iedere Peugeot met A, B of C-label die na 1 april 2007 via ING Car Lease is ingezet, wordt de totale CO2-uitstoot gedurende de looptijd van de auto gecompenseerd door de aanplant van bomen. Eind 2007 maakt ING Car Lease op basis van het aantal ingezette duurzame Peugeots een voorcalculatie van de hoeveelheid kilometers die men verwacht te rijden tijdens de contractperiode. Op basis van deze berekening wordt de CO2-uitstoot berekend en laat ING Car Lease begin 2008 bomen aanplanten. Die nemen om te groeien CO2 op zodat de uitstoot wordt gecompenseerd. Aan het einde van de contractperiode bekijkt ING Car Lease hoeveel kilometers er daadwerkelijk gereden zijn. Het bos wordt op basis van het daadwerkelijke aantal gereden kilometers uitgebreid tot elke gram CO2 is gecompenseerd. De uitvoering van de compensatie is volledig gecertificeerd en wordt jaarlijks op juistheid gecontroleerd waardoor absoluut zekerheid ontstaat over een maximaal effect, aldus de partners. Op de foto ziet u Ivo Lissone van ING Car Lease (links) en Bas van Genderen van Peugeot Nederland. Peugeot is sinds 1998 actief met het compenseren van CO2-uitstoot. Het concern plant in een veertig jaar durende ‘Groene Marathon’ een terrein van twee miljoen bomen aan. Zo wordt er tot 2038 gemiddeld 1,2 miljoen ton CO2 gecompenseerd. Peugeot is naar de huidige norm relatief ‘CO2-vriendelijk’. Recent onderzoek op de Franse markt heeft voor het tweede jaar aangetoond dat PSA Peugeot Citroën de laagste gemiddelde CO2-uitstoot (140 gram per kilometer) op het totaal verkochte auto’s heeft. Modellen die goed scoren op de Nederlandse zakelijke markt, zoals de 207 1.6 HDiF en de 307 SW 1.6 HDiF, zitten daar met 120 en 131 g/km onder. Een noviteit bij de nieuwe 308 is de toepassing van de Michelin Energy Saver banden die de CO2-uitstoot nog eens met vier gram per kilometer verminderen. Peugeot heeft bovendien voor eind 2010 twee hybride versies van de 308’s op het programma staan. Die gaan een dieselmotor combineren met een elektromotor waardoor het gemiddelde verbruik substantieel zal dalen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Peugeot en ING Car Lease gaan samen bomen planten - Automobielmanagement.nl

Peugeot en ING Car Lease gaan samen bomen planten

De CO2-uitstoot compenseren door de aanplant van bos wordt populair.

Voor iedere Peugeot met A, B of C-label die na 1 april 2007 via ING Car Lease is ingezet, wordt de totale CO2-uitstoot gedurende de looptijd van de auto gecompenseerd door de aanplant van bomen. Eind 2007 maakt ING Car Lease op basis van het aantal ingezette duurzame Peugeots een voorcalculatie van de hoeveelheid kilometers die men verwacht te rijden tijdens de contractperiode. Op basis van deze berekening wordt de CO2-uitstoot berekend en laat ING Car Lease begin 2008 bomen aanplanten. Die nemen om te groeien CO2 op zodat de uitstoot wordt gecompenseerd. Aan het einde van de contractperiode bekijkt ING Car Lease hoeveel kilometers er daadwerkelijk gereden zijn. Het bos wordt op basis van het daadwerkelijke aantal gereden kilometers uitgebreid tot elke gram CO2 is gecompenseerd. De uitvoering van de compensatie is volledig gecertificeerd en wordt jaarlijks op juistheid gecontroleerd waardoor absoluut zekerheid ontstaat over een maximaal effect, aldus de partners. Op de foto ziet u Ivo Lissone van ING Car Lease (links) en Bas van Genderen van Peugeot Nederland. Peugeot is sinds 1998 actief met het compenseren van CO2-uitstoot. Het concern plant in een veertig jaar durende ‘Groene Marathon’ een terrein van twee miljoen bomen aan. Zo wordt er tot 2038 gemiddeld 1,2 miljoen ton CO2 gecompenseerd. Peugeot is naar de huidige norm relatief ‘CO2-vriendelijk’. Recent onderzoek op de Franse markt heeft voor het tweede jaar aangetoond dat PSA Peugeot Citroën de laagste gemiddelde CO2-uitstoot (140 gram per kilometer) op het totaal verkochte auto’s heeft. Modellen die goed scoren op de Nederlandse zakelijke markt, zoals de 207 1.6 HDiF en de 307 SW 1.6 HDiF, zitten daar met 120 en 131 g/km onder. Een noviteit bij de nieuwe 308 is de toepassing van de Michelin Energy Saver banden die de CO2-uitstoot nog eens met vier gram per kilometer verminderen. Peugeot heeft bovendien voor eind 2010 twee hybride versies van de 308’s op het programma staan. Die gaan een dieselmotor combineren met een elektromotor waardoor het gemiddelde verbruik substantieel zal dalen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding