Verder verschilt de aard van het goede doel naar gelang het aantal auto’s dat voor de deur staat. Dit concludeert Cendris op basis van de gegevens van bijna twee miljoen huishoudens met behulp van zijn databasetool Insight (via Marketing Online). Huishoudens met twee of meer auto’s geven niet alleen meer aan goede doelen dicht bij huis maar ook meer aan verschillende goede doelen. Mensen zonder auto geven over het algemeen hun geld uit aan goede doelen met betrekking tot natuurbehoud. In de huishoudens die geen of soms één goed doel steunen, zijn de Chevrolet- en Porscherijders sterk oververtegenwoordigd. De huishoudens die aan meer dan acht goede doelen geven, hebben vaak een Saab of Lancia voor de deur staan. Zij geven relatief het meest aan goede doelen die gerelateerd zijn aan natuur, mensenrechten en milieu. Ook Renaultrijders komen vaker voor in de categorie veelgevers. Jonge natuurliefhebbers zijn, naast de autoloze huishoudens, het meest te vinden onder Alfa Romeorijders. Zij geven hun geld het liefst aan goede doelen die zich bezighouden met dierenbescherming, natuur, milieu en ondersteuning na rampen. Ook Opelrijders geven relatief meer aan doelen gericht op de gezondheid. De volgende goede doelen zijn het meest populair bij Nederlandse huishoudens: 1. Gezondheid 2. Rampen 3. Dierenbescherming 4. Natuur 5. Derde Wereld