De netto omzet bedroeg bijna 520 miljoen euro, tegenover 395 miljoen in het eerste halfjaar van 2006. De netto winst nam toe van 6,2 miljoen naar 7,1 miljoen. Dat resultaat is des te beter te noemen omdat er in het afgelopen halfjaar geen incidentele bate is geboekt. Bovendien was de belastingdruk met twintig procent 1,2 procent hoger dan in 2006. Volgens Stern heeft het eerste halfjaar zich gekenmerkt door een ‘voorzichtig herstel’ van de automarkt (personen- plus bestelwagens: + 2,8 procent). Maar de prestaties lopen per merk sterk uiteen, ook bij Stern. De divisie Stern 1 (MB, Chrysler, Jeep/Dodge, Mitsubishi) liet sterk verbeterde resultaten zien, bij Stern 2 (Opel, Chevrolet, Cadillac, Fiat, Lancia) zal het nieuwe management ‘de tegenvallende resultaten moeten ombuigen’. Bij Stern 3 (Ford, Volvo, Mazda, Land Rover, Jaguar) ontwikkelden zich de merken Volvo, Ford en Land Rover bijzonder positief en Stern 4 (Renault) handhaaft zich onder ‘niet gemakkelijke omstandigheden’. Stern 5 voert de merken Audi en Volkswagen van Pon en de merken Kia en Alfa Romeo van Kroymans, beide particuliere importeurs. De resultaten zijn beter dan vorig jaar, aldus het halfjaarbericht. Bij de divisie Autodiensten zetten leasing en verhuur een zeer positieve lijn door en Stern Autotechniek (schadeherstel en bedrijfswageninrichting) heeft ‘solide positieve’ resultaten geboekt. De directie van het beursgenoteerde concern ziet de rest van 2007 met vertrouwen tegemoet. Dat vertrouwen komt vooral voort uit de verwachting dat de autobranche zich zal herstellen. Volgens Stern is de autobranche ‘laatcyclisch’ en zal daarom nu pas gaan profiteren van de verbetering van de economie.