NDA wil nog dit jaar sterkere positie binnen Bovag

De Nederlandse Dealer Associatie wil meer in de melk te brokkelen hebben binnen de Bovag. En niet op de lange termijn maar nog dit jaar.

“De dealers vertegenwoordigen het grootste economische en maatschappelijke belang binnen Bovag en die positie willen we graag terugzien”, zegt voorzitter Geert Vermeer in de NDA-uitgave Dealer Business. Vlak voor het zomerreces heeft het NDA-bestuur zijn voornemen vastgelegd in een manifest. Het is gestuurd naar de Bovag-directie, bondsvoorzitter en aan alle dealerverenigingen. Vermeer erkent in Dealer Business dat de discussie die de NDA aanzwengelt op zich niet nieuw is, maar stelt dat “de tijd van pappen en nathouden nu echt voorbij” is. “We willen maatregelen zien.” Hij vindt dat de jaarlijkse omzet die de gezamenlijke dealerbedrijven noteren en de hoeveelheid werknemers die ze in dienst hebben beter vertaald moeten worden binnen de Bovag. Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat de naam NDA wijkt voor BDA – Bovag Dealer Associatie. Parallel aan die uiterlijke aanpassing moet de afdeling een grotere zelfstandigheid binnen Bovag krijgen dan de huidige NDA. Een ander pijnpunt van Vermeer betreft de campagnes van de ABA. De Bovag-afdeling van het universele autobedrijf zet zich in haar marktcommunicatie neer als een volwaardig alternatief van het dealerbedrijf. “Het kan niet zo zijn dat de naam Bovag wordt uitgedragen door een andere afdeling met acties die zich richten tegen de dealers.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

NDA wil nog dit jaar sterkere positie binnen Bovag - Automobielmanagement.nl

NDA wil nog dit jaar sterkere positie binnen Bovag

De Nederlandse Dealer Associatie wil meer in de melk te brokkelen hebben binnen de Bovag. En niet op de lange termijn maar nog dit jaar.

“De dealers vertegenwoordigen het grootste economische en maatschappelijke belang binnen Bovag en die positie willen we graag terugzien”, zegt voorzitter Geert Vermeer in de NDA-uitgave Dealer Business. Vlak voor het zomerreces heeft het NDA-bestuur zijn voornemen vastgelegd in een manifest. Het is gestuurd naar de Bovag-directie, bondsvoorzitter en aan alle dealerverenigingen. Vermeer erkent in Dealer Business dat de discussie die de NDA aanzwengelt op zich niet nieuw is, maar stelt dat “de tijd van pappen en nathouden nu echt voorbij” is. “We willen maatregelen zien.” Hij vindt dat de jaarlijkse omzet die de gezamenlijke dealerbedrijven noteren en de hoeveelheid werknemers die ze in dienst hebben beter vertaald moeten worden binnen de Bovag. Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat de naam NDA wijkt voor BDA – Bovag Dealer Associatie. Parallel aan die uiterlijke aanpassing moet de afdeling een grotere zelfstandigheid binnen Bovag krijgen dan de huidige NDA. Een ander pijnpunt van Vermeer betreft de campagnes van de ABA. De Bovag-afdeling van het universele autobedrijf zet zich in haar marktcommunicatie neer als een volwaardig alternatief van het dealerbedrijf. “Het kan niet zo zijn dat de naam Bovag wordt uitgedragen door een andere afdeling met acties die zich richten tegen de dealers.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding