Spyker verkoopt zijn F1-team

Spyker Cars heeft een principeakkoord bereikt over de verkoop van zijn Formule 1-team.

De nieuwe eigenaar, het Indiase consortium van Vijay Mallya en de Nederlandse onderneming Strongwind, betaalt 88 miljoen euro. Eind augustus was een bod neergelegd van tachtig miljoen euro. Beide partijen kwamen toen een termijn van maximaal dertig dagen overeen om exclusief met elkaar te onderhandelen. Helemaal rond is de deal nog niet. Er liggen nog enkele juridische details die geregeld moeten worden. Ook moet de voorgenomen verkoop nog worden goedgekeurd door de aandeelhouders van Spyker Cars. Met het oog daarop vindt 29 september een buitengewone aandeelhoudersvergadering plaats. Hans Hugenholtz, CEO ad interim van Spyker Cars, “betreurt uiteraard” de verkoop, maar zegt dat de onderneming niet zowel de Formule 1 als de autodivisie kon behappen. “Onze eerste verantwoordelijkheid moet altijd liggen bij de investeerders, medewerkers, toeleveranciers en klanten. Het is daarom tijd voor ons om terug te keren naar onze kernactiviteit.” In dat perspectief past ook de aanstelling van een nieuwe CEO en CFO, waarnaar Spyker Cars op zoek is.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Spyker verkoopt zijn F1-team - Automobielmanagement.nl

Spyker verkoopt zijn F1-team

Spyker Cars heeft een principeakkoord bereikt over de verkoop van zijn Formule 1-team.

De nieuwe eigenaar, het Indiase consortium van Vijay Mallya en de Nederlandse onderneming Strongwind, betaalt 88 miljoen euro. Eind augustus was een bod neergelegd van tachtig miljoen euro. Beide partijen kwamen toen een termijn van maximaal dertig dagen overeen om exclusief met elkaar te onderhandelen. Helemaal rond is de deal nog niet. Er liggen nog enkele juridische details die geregeld moeten worden. Ook moet de voorgenomen verkoop nog worden goedgekeurd door de aandeelhouders van Spyker Cars. Met het oog daarop vindt 29 september een buitengewone aandeelhoudersvergadering plaats. Hans Hugenholtz, CEO ad interim van Spyker Cars, “betreurt uiteraard” de verkoop, maar zegt dat de onderneming niet zowel de Formule 1 als de autodivisie kon behappen. “Onze eerste verantwoordelijkheid moet altijd liggen bij de investeerders, medewerkers, toeleveranciers en klanten. Het is daarom tijd voor ons om terug te keren naar onze kernactiviteit.” In dat perspectief past ook de aanstelling van een nieuwe CEO en CFO, waarnaar Spyker Cars op zoek is.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding