De C8 komt als Spyder en Laviolette. De versie met de short wheelbase zal worden uitgefaseerd. De C8 long wheelbase is relatief goedkoper te produceren en zal vanaf het tweede kwartaal volgend jaar als spyder worden geleverd met een betere softtop en de mogelijkheid van een automaat. Inmiddels zou twee op de drie klanten een automaat willen. Volgens ceo Hans Hugenholtz is de C8 lwb het begin van Spyker’s turnaround. De C12 LaTurbie is na drie of vier exemplaren weer uit productie en de C12 Zagato gaat überhaupt niet in productie. Te duur. Een aantal orders heeft Spyker weten om te zetten naar de C8 lwb. Mogelijk zal het prototype van de Zagato worden afgebouwd en als ‘one-off’ voor (veel) meer dan een miljoen euro worden aangeboden. Hugenholtz geeft ook als reden op dat de W12-motor (van leverancier Volkswagen) over een jaar of twee uit productie gaat. Het lijkt daardoor ook onzeker of de D12 SSUV, de super-suv, wel een twaalfcilinder motor zal krijgen. Hugenholtz hierover: "We merken dat klanten wel heel veel aandacht hebben voor het vermogen van een motor, maar dat het ze niet heel veel uitmaakt of dat een acht- of twaalfcilinder is." Spyker verwacht dat de SSUV’s echte kilometervreters zullen worden en wil daarom geen enkel risico met de kwaliteit lopen. De productie is uitgesteld naar het vierde kwartaal van 2008. Wie de auto gaat produceren, is niet bekend maar Hugenholtz prees de knowhow van het Duitse Karmann.