Beide landen zijn het ‘na intensief overleg’ eens geworden over de volgende voorwaarden: – Alleen bedrijfsauto’s mogen met een Nederlands handelaarskenteken in Duitsland rijden. – Deze bedrijfsauto’s mogen daar alleen rijden in direct verband met opbouw, ombouw of herstelwerkzaamheden die daarmee te maken hebben. Een schriftelijke bevestiging van de werkplaats moet bij het voertuig aanwezig zijn waarmee dit kan worden aangetoond. – In de bedrijfsauto moet naast de voertuigpapieren een geldig verzekeringsbewijs (de groene kaart) aanwezig zijn. Met de acceptatie van het handelaarskenteken op bedrijfsauto’s in Duitsland wordt een probleem opgelost dat ontstond door de afschaffing van het zevendaagsekenteken per 1 juli. Het gebruik van het handelaarskenteken in Duitsland is een aanvulling op het Nederlandse transitokenteken, dat sinds 1 januari 2007 gebruikt wordt. De overige voorwaarden voor het gebruik van het handelaarskenteken heeft de RDW op zijn website gepubliceerd. (www.rdw.nl)