Zo zegt de VOC niet meer op een eventueel vervolg van de beurs te gaan staan. “Onze stand trok veel te weinig bezoekers.” Nieuwkomer Ventex is echter ronduit enthousiast. “We hebben zeer veel afspraken gemaakt voor een vervolgbezoek. De kwaliteit van de bezoekers was zonder meer hoog te noemen.” Verspreid over drie dagen (9, 10 en 11 januari) kwamen in totaal 3121 bezoekers de Brabanthallen binnen. Met 772 man was de woensdag slap te noemen; de beide andere dagen gaven een licht opwaartse trend te zien, met 1038, respectievelijk 1311 belangstellenden. In de uiteindelijk ene hal waar het aanbod was gebundeld, hadden 31 bedrijven uit de schadeherstelwereld een stand en 33 uit overige sectoren in de autobranche, met name de equipmenthoek. Doordat de deelname achterbleef bij de verwachting, besloot Brink, mede na consultatie van Focwa en standhouders, om het aanbod niet zoals oorspronkelijk bedoeld was te spreiden over twee ruimten maar te bundelen. Brink erkent dat de bezoekerscijfers niet riant zijn – hij had zelf gehoopt op vijfduizend – , maar relativeert ook: “De laatste dag heeft de lagere opkomst op de woensdag helemaal goedgemaakt, heb ik van veel deelnemers gehoord. En de standhouders vertelden me dat ze de kwaliteit van de bezoekers supergoed vonden. De beslissers waren er wel en kregen alle aandacht.” Meer dan vijftig procent van de belangstellenden had een zakelijke relatie met de schadeherstelbranche. Dat roept bij ex-Crash-organisator Brink de vraag op of het wenselijk is om een aparte beurs te gaan houden voor de schadewereld. Daarover gaat hij binnenkort om tafel zitten met onder meer leveranciers. Duidelijk is al wel dat GaragevakTotaal als het aan Brink ligt in 2010 een vervolg krijgt, bij voorkeur in maart. Met Libéma, eigenaar van de Brabanthallen, gaat hij in ieder geval met die insteek de beurs evalueren. Meer hierover in AM nr. 1, die vrijdag verschijnt.