Nog drie ethanol-modellen bij Ford

In Nederland heeft Ford cumulatief drieduizend flexifuels verkocht. Er komen nu drie modellen bij.

In maart wordt de reeks modellen die geschikt zijn voor bio-ethanol uitgebreid met de nieuwe Mondeo, S-MAX en Galaxy. Milieubewuste organisaties, bedrijven en individuele Ford-rijders kiezen inmiddels voor een flexifuel, beweert Ford Nederland. In het buitenland is E85 al goed én tegen een scherpe prijs verkrijgbaar. En dan is er vaak ook nog een aantal interessante bijkomende voordelen zoals een lagere bijtelling of gratis parkeren in grote steden. Nederland blijft op dit vlak achter. Bio-ethanol is slecht verkrijgbaar en peperduur. De literprijs voor E85 in Duitsland, Zweden en Frankrijk ligt onder die van benzine terwijl de prijs in Nederland veel hoger is dan die van benzine. Bovendien stijgt het verbruik van de auto waardoor de brandstofkosten erg hoog worden. Dat remt de invoering ervan. Ford is ‘er vast van overtuigd’ dat biobrandstoffen belangrijk zijn om mobiliteit duurzamer te maken en is dan ook een groot voorstander van initiatieven van de EU en van individuele regeringen om het gebruik van alternatieve brandstoffen te bevorderen. Ford is pionier op het gebied van ‘flexible fuel vehicles’ (FFV’s) in Europa. Sinds de introductie zeven jaar geleden zijn er al 45 duizend Fords Focus en C-MAX flexifuel verkocht waarvan drieduizend in Nederland. Volgens directeur Hans Schep van Ford Nederland zijn onze nationale overheid en de politiek aan zet door een goede infrastructuur voor E85 te bevorderen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Nog drie ethanol-modellen bij Ford - Automobielmanagement.nl

Nog drie ethanol-modellen bij Ford

In Nederland heeft Ford cumulatief drieduizend flexifuels verkocht. Er komen nu drie modellen bij.

In maart wordt de reeks modellen die geschikt zijn voor bio-ethanol uitgebreid met de nieuwe Mondeo, S-MAX en Galaxy. Milieubewuste organisaties, bedrijven en individuele Ford-rijders kiezen inmiddels voor een flexifuel, beweert Ford Nederland. In het buitenland is E85 al goed én tegen een scherpe prijs verkrijgbaar. En dan is er vaak ook nog een aantal interessante bijkomende voordelen zoals een lagere bijtelling of gratis parkeren in grote steden. Nederland blijft op dit vlak achter. Bio-ethanol is slecht verkrijgbaar en peperduur. De literprijs voor E85 in Duitsland, Zweden en Frankrijk ligt onder die van benzine terwijl de prijs in Nederland veel hoger is dan die van benzine. Bovendien stijgt het verbruik van de auto waardoor de brandstofkosten erg hoog worden. Dat remt de invoering ervan. Ford is ‘er vast van overtuigd’ dat biobrandstoffen belangrijk zijn om mobiliteit duurzamer te maken en is dan ook een groot voorstander van initiatieven van de EU en van individuele regeringen om het gebruik van alternatieve brandstoffen te bevorderen. Ford is pionier op het gebied van ‘flexible fuel vehicles’ (FFV’s) in Europa. Sinds de introductie zeven jaar geleden zijn er al 45 duizend Fords Focus en C-MAX flexifuel verkocht waarvan drieduizend in Nederland. Volgens directeur Hans Schep van Ford Nederland zijn onze nationale overheid en de politiek aan zet door een goede infrastructuur voor E85 te bevorderen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding