Er komen vestigingen in Amsterdam en Rotterdam. Achter de schermen is geruime tijd gewerkt aan het opzetten van de Europese organisatie zodat dit jaar nog de eerste modellen op de Europese markten kunnen komen. Pieter Gabriëls, de directeur Business Development van AutoBinck, is de afgelopen maanden full time aan de slag geweest om de vestigingen in Amsterdam en Rotterdam op poten te zetten. Ceo Henny van Dijk van AutoBinck: “We willen op 1 oktober klaar zijn en dat wordt dus een race tegen de klok.” In Amsterdam en Rotterdam richt AutoBinck zich op dat deel van de stad waar de premium automerken nu ook gevestigd zijn. Op beide locaties zal een full fledge Infiniti dealership komen waar ‘de klant met de hoogste verwachtingen zich thuis voelt’. Het is de bedoeling dat Infiniti binnen twee jaar met vijftien partners tachtig dealers heeft in 22 landen. Voor AutoBinck blijft het voorlopig bij Rotterdam en Amsterdam. Gabriëls: “Het merk moet op de markt gezet worden en de strategie is dat wij ons richten op grootstedelijke gebieden met potentie voor een premium brand. Het is niet de bedoeling maximale dekking te hebben. Wél moeten we maximale service bieden.” Over aantallen wil AutoBinck niets kwijt. “We kunnen momenteel niets vergelijken met andere merken, we verkeren met Infiniti in een compleet andere situatie. Er is dan ook geen omzet verbonden aan enige datum.” Meer over Infiniti en AutoBinck in AM 4 van 29 februari.