Die positieve ontwikkeling is vooral te danken aan het sterke snijden in de kosten. Zo werd een streep gezet door de Experience Centers van Hummer. Daarnaast namen in 2007 de verkoopaantallen toe, dankzij de Cadillac BLS. De netto omzet van Kroymans Corporation kwam vorig jaar uit op iets meer dan twee miljard euro. Daarmee kwam Kroymans voor het eerst boven die ‘magische grens’ uit. De netto winst bedroeg 14,5 miljoen euro. Halverwege het boekjaar stevende het concern nog op het dubbele resultaat af, maar volgens CEO Guy Demuynck is bij Kroymans sprake van een “cyclisch effect”, waardoor naarmate het jaar vordert de netto winst afneemt.    De dealervestigingen blijven een groot punt van aandacht, aldus Demuynck. Eind 2006, begin 2007 sloot Kroymans een aantal grote bedrijven. “De tijd zal leren of dat genoeg is geweest.” In Duitsland wil Kroymans niet verder uitwaaieren met zijn dealervestigingen. Het concern houdt het bij Berlijn, het Roergebied en München. Wel wordt in deze regio’s gewerkt aan verdichting van het netwerk.   Nieuws van het equipmentfront is dat Kroymans Stertil ook wil laten produceren in de Verenigde Staten. Op die manier wil het bedrijf profiteren van de lage dollarstand. Ook het label ‘made in USA’ is een belangrijk sentiment voor lokale productie. Het concern is met enkele Chinese autoproducenten in gesprek, maar zal kiezen voor de import van één Chinees  merk. Het wachten is echter op afdoende  prestaties van de Chinezen op het gebied van milieu en veiligheid, stelt Demuynck. “Wij hebben de tijd.”   Last but not least: in 2009 gaat Kroymans Corporation de import van Tata verzorgen in de Benelux. Een overeenkomst van die strekking wacht alleen nog op het plaatsen van de handtekening.