Toen Dodge bekendmaakte dat de Challenger niet naar Europa, laat staan naar Nederland zou komen, werd er op de populaire internetfora driftig gemopperd. De algemene teneur daarbij was dat de Challenger misschien wel de ultieme Dodge is: de stoerste, de sterkste én de modernste, maar dan met een nostalgische knipoog. Het is ook internationaal verkoopdirecteur Thomas Hausch van Chrysler LLC niet ontgaan dat er in Europa en dan met name in Duitsland en Nederland een dusdanig grote belangstelling voor de Challenger is, dat export gerechtvaardigd is. De eerste Challengers worden nog dit jaar bij de Nederlandse dealers verwacht. De Dodge Challenger biedt een spannende mix van klassiek en modern design in combinatie met bijzondere techniek. Zo is de Challenger voor Nederland standaard uitgevoerd met de 425 pk sterke 6.1-liter HEMI V8. Zo is het mogelijk om in no-time de achterbanden op te roken, maar wie de brute kracht iets efficiënter op de weg weet te brengen, kan binnen zeventien seconden accelereren van nul tot honderd én weer afremmen tot nul.