Op haar weblog Carwoman.nl geeft Robbemondt al enkele jaren tegengas als het gaat over de veelal stigmatiserende manier waarop er in de autowereld met vrouwen wordt omgegaan. "Maar liefst een op de drie nieuw verkochte auto’s komt op naam van een vrouwelijke eigenaar. Op de tweedehandse markt is dit aandeel nog groter. Voor deze grote groep zelfbewuste dames is hun wagen allang niet meer ‘dat ding’ om van A naar B te komen. Voor een auto wordt serieus geshopt; de autominnende vrouw weet de showroom prima te vinden en weet wat ze wil en wat ze mooi vindt. Het is een felbegeerd fashion-item dat haar persoonlijkheid extra onderstreept."

 

Uit dit gegeven werd onlangs het ‘huwelijk’ tussen Carwoman.nl en Autoblog.nl met champagne overgoten. Autoblog mag putten uit de berichten van Carwoman en vice versa waarbij ze elkaar als het gaat om de mannelijke en vrouwelijke visies niet zullen ontzien. Daarnaast zal Carwoman regelmatig een journalistieke rol spelen in de Autoblog videoproducties, die sinds kort op abhd.nl te vinden zijn. Voor Carwoman betekent de samenwerking het aanspreken van een groter publiek, terwijl de komst van een extra dame in het team van Autoblog een welkome vrouwelijke touch betekent. Wouter Karssen van Autoblog zegt: "Als vrouwen bij ons langskomen is dat meestal niet in erg positieve zin. Met Carwoman in ons team hopen we vrouwen op een leuke manier te bereiken. Natuurlijk weten we dat de vrouwelijke autokoper veel meer doet dan alleen de kleur uitzoeken, maar we blijven het zo leuk vinden om te stoken. Door de samenwerking met Carwoman wint de vrouwelijke stem op Autoblog aan kracht en dat komt de diversiteit ten goede."

 

Viola Robbemondt werkte eerder bij Sanoma Uitgevers is al jaren een passionele autoliefhebster. Zij schrijft sinds vier jaar op freelance basis over auto’s voor onder andere Vrouwonline.nl en NRC Handelsblad. Autoblog.nl is het eerste en grootste Nederlandse weblog over auto’s. De website bestaat sinds 2004 en is met tien miljoen pageviews per maand een autoriteit op internet geworden. De site kenmerkt zich door actualiteit en een subjectieve schrijfstijl. Vanaf 2007 hoort de website autojunk.nl ook bij het portfolio, dit is een plek waar bezoekers autogerelateerde filmpjes en foto’s kunnen uploaden (zogenoemde user generated content).