Kroymans stoot alle buitenlandse activiteiten af

Kroymans Corporation stopt met de import van Amerikaanse auto’s en stoot in de toekomst alle buitenlandse activiteiten af en gaat zich volledig richten op import, distributie, marketing en verkoop van auto’s in Nederland. Dit hebben het bestuur van Kroymans Corporation, de aandeelhouder Frits Kroymans en de betrokken banken bekend gemaakt

Dat leidt tot de volgende resultaten:

De Europese importactiviteiten van de GM-divisie (Cadillac, Corvette, Hummer) worden overgedragen worden aan de fabrikant. Deze operatie zal in 2010 geëffectueerd zijn.

De retailbedrijven waar geen importactiviteiten door Kroymans wordt gevoerd, behoren niet tot de kern van Kroymans en worden grotendeels gedesinvesteerd. Dat geldt eveneens voor alle activiteiten in België en Duitsland, behoudens het SsangYong-importschap.

Kroymans neemt in Duitsland de tijd om meerdere strategische opties te verkennen. Het streven is om in 2009/2010 onder de juiste voorwaarden in Duitsland tot besluiten te komen.

De aanscherping van de strategie van Kroymans brengt met zich mee dat de bedrijven die zich bezighouden met logistiek, parts distributie en industriële productie (Sator, Lasaulec, Stertil, Stedall en Stokit) onder de industriële Citadel Enterprises komen te hangen, dat eveneens tot de ‘Kroymans-familie’ van bedrijven behoort.

De leasing & inance-divisie behoudt haar onafhankelijke strategische positionering.

Alle lasten die met de strategische heroriëntatie samenhangen, zullen voor zover mogelijk in de jaarcijfers over 2008 worden meegenomen. Kroymans Corporation zal als gevolg van deze strategische heroriëntatie als een kleinere onderneming de toekomst ingaan.

Frits Kroymans, aandeelhouder van Kroymans Corporation: ‘Het is zeer vertrouwenwekkend dat Kroymans Corporation als één van de eerste grote automotivebedrijven in Europa de feiten onder ogen ziet en tijdig bijstuurt. Het goede nieuws is dat wij nu al begin 2009, in constructief overleg met alle betrokkenen, knopen kunnen doorhakken. Met een stevig eigen vermogen en met de geweldige kwaliteit van de mensen die er werken, zal het bedrijf sterk uit de strijd komen. Mijn morele en financiële commitment aan Kroymans Corporation is groter dan ooit.’

Reacties

Triest, maar hoogmoed komt ook hier voor de val. “Tijdig bijstuurt” ??? Kroymans is natuurlijk veel te laat met bijsturen, heeft verkeerde keuzes gemaakt. Geef dat dan gewoon toe en hang geen lulverhalen op. Hebben Autobinck en Louwman vergelijkbaar grote problemen. Nee dus. Hoe zou dat komen??

Geplaatst door: Kees op

Hoezo, tijdig bijsturen? Volgens mij een jaar te laat! Zoveel knappe automotive koppen en toch samen goed voor een mega-verlies. Als de kennis door de voordeur naar binnenkomt, gaat de winst via de achterdeur er uit!

Dus “Back to the basics”.

Veel succes in de toekomst!

P

Geplaatst door: PP op

Helemaal met Kees eens. Kroymans voelt zich al jaren
(te) groot terwijl het maar een marginale dealer in Nederland is.

Geplaatst door: Geertjan op

Hoogmoed…….

Te dure eigen panden, te hoge eisen aan de dealers,
te weinig volume

Helene

Geplaatst door: Helene op

Hoezo stevig eigen vermogen? Ik ben bang dat de huidige lading het vreemd vermogen van 1,3 miljard lang niet dekt!

Geplaatst door: bv op

Toch leest de Kroymans Story als een spannend boek. Bewondering, maar ook verwondering voor Frits Kroymans. Hij, sprookjesverteller bij uitstek, wist met zijn charisma en uitstraling, vriend en vijand te boeien met zijn prachtige toekomstbeelden en prognoses. De hoge Quote-500 notering gaf hem een turbo effect in zijn hang naar groot, groter en grootst. Wereldwijd werden, met de Quote-500 in de hand, deuren geopend en mega-contracten afgesloten. Maar, de schaduwzijde, alleen een vlucht vooruit kon hem van de ondergang redden. Een weg terug was er voor hem en zijn financiers niet…! De kredietcrisis is thans reden voor een ingrijpende “strategische” herorientatie. Het pleit voor Frits dat hij, ook in deze sombere tijden, de negatieve berichtgeving over zijn bedrijf in positieve zin weet om te buigen. Wordt vervolgd…

Geplaatst door: Hennie op

Het is typisch Nederlands om Frits Kroymans nu opeens op deze onsympathieke wijze te bestempelen. Het bewijst dat hij het lef heeft om tijdig in te grijpen en mijn zijn open vizier naar buiten treedt. Niets is makkelijker om te genieten van andermans probelmatiek. Familie Kroymans het gaat u goed.

Geplaatst door: Peter E op

Sorry, Peter E., er is weinig te genieten van andermans ellende. Ook niet van die van Frits Kroymans! Links of rechtsom krijgen we allemaal klappen van deze crisis. Ook de familie Kroymans. Maar, juist bij een zo groot bedrijf als Kroymans met een zo grote maatschappelijke verantwoordelijkheidvoor de ca 4.000 werknemers had mijns inziens beter opgelet moeten worden. Vele gezinnen dreigen thans thans in de problemen te komen! Ik ben het dus helemaal niet met jouw opmerking eens dat de Kroymans Corporation het “lef” heeft om thans “tijdig” in te grijpen! Was dat maar waar! Met een jaaromzet (in het topjaar 2007) van ca 2 miljard en een netto winstje van een schamele 14 miljoen Euro had al veel eerder drastisch ingegrepen moeten worden! Ook door de financiers! Dat is niet gebeurd! In tegendeel! Nee, op een onverantwoordelijke, onrealistische, manier werden door Kroymans nieuwe uitbreidingsplannen in binnen- en buitenland op stapel gezet. Dit, terwijl er wereldwijd al ernstige signalen waren van een dreigende depressie! Het is thans te hopen dat ook de onroerend goed tak van Kroymans, met een snel groeiende leegstand, niet in drijfzand verzeild raakt. Nogmaals, Peter E. dit betreft geen leedvermaak maar verontrusting en zorg voor de werknemers (en dus niet alleen de familie Kroymans!) van een van de grootste dealergroepen in Nederland! Hoger bomen vangen veel wind. Enige kritiek mag hierbij best op geuit worden. Dit, niet in de laatste plaats door het feit dat dit soort wankele kredieten op de rug van de belastingbetaler afgewenteld dreigen te worden via garantiestellingen van onze vriend, Wouter Bos!

Geplaatst door: Kees op

een paar jaar geleden zei de toenmalige ceo over
cadillac,wij gaan van 5.000 stuks naar
10.000 stuks, dan denk je als ervaren
automan wat een nitwit om dit seriues tegen een journalist te zeggen
Humbug wordt dit genoemd, door dit soort uitspraken van de op een na hoogste in de organisatie buiten FK is triest en worden andere mensen
in de organisatie de dupe van.

Geplaatst door: Andre op
Kroymans stoot alle buitenlandse activiteiten af - Automobielmanagement.nl

Kroymans stoot alle buitenlandse activiteiten af

Kroymans Corporation stopt met de import van Amerikaanse auto’s en stoot in de toekomst alle buitenlandse activiteiten af en gaat zich volledig richten op import, distributie, marketing en verkoop van auto’s in Nederland. Dit hebben het bestuur van Kroymans Corporation, de aandeelhouder Frits Kroymans en de betrokken banken bekend gemaakt

Dat leidt tot de volgende resultaten:

De Europese importactiviteiten van de GM-divisie (Cadillac, Corvette, Hummer) worden overgedragen worden aan de fabrikant. Deze operatie zal in 2010 geëffectueerd zijn.

De retailbedrijven waar geen importactiviteiten door Kroymans wordt gevoerd, behoren niet tot de kern van Kroymans en worden grotendeels gedesinvesteerd. Dat geldt eveneens voor alle activiteiten in België en Duitsland, behoudens het SsangYong-importschap.

Kroymans neemt in Duitsland de tijd om meerdere strategische opties te verkennen. Het streven is om in 2009/2010 onder de juiste voorwaarden in Duitsland tot besluiten te komen.

De aanscherping van de strategie van Kroymans brengt met zich mee dat de bedrijven die zich bezighouden met logistiek, parts distributie en industriële productie (Sator, Lasaulec, Stertil, Stedall en Stokit) onder de industriële Citadel Enterprises komen te hangen, dat eveneens tot de ‘Kroymans-familie’ van bedrijven behoort.

De leasing & inance-divisie behoudt haar onafhankelijke strategische positionering.

Alle lasten die met de strategische heroriëntatie samenhangen, zullen voor zover mogelijk in de jaarcijfers over 2008 worden meegenomen. Kroymans Corporation zal als gevolg van deze strategische heroriëntatie als een kleinere onderneming de toekomst ingaan.

Frits Kroymans, aandeelhouder van Kroymans Corporation: ‘Het is zeer vertrouwenwekkend dat Kroymans Corporation als één van de eerste grote automotivebedrijven in Europa de feiten onder ogen ziet en tijdig bijstuurt. Het goede nieuws is dat wij nu al begin 2009, in constructief overleg met alle betrokkenen, knopen kunnen doorhakken. Met een stevig eigen vermogen en met de geweldige kwaliteit van de mensen die er werken, zal het bedrijf sterk uit de strijd komen. Mijn morele en financiële commitment aan Kroymans Corporation is groter dan ooit.’

Reacties

Triest, maar hoogmoed komt ook hier voor de val. “Tijdig bijstuurt” ??? Kroymans is natuurlijk veel te laat met bijsturen, heeft verkeerde keuzes gemaakt. Geef dat dan gewoon toe en hang geen lulverhalen op. Hebben Autobinck en Louwman vergelijkbaar grote problemen. Nee dus. Hoe zou dat komen??

Geplaatst door: Kees op

Hoezo, tijdig bijsturen? Volgens mij een jaar te laat! Zoveel knappe automotive koppen en toch samen goed voor een mega-verlies. Als de kennis door de voordeur naar binnenkomt, gaat de winst via de achterdeur er uit!

Dus “Back to the basics”.

Veel succes in de toekomst!

P

Geplaatst door: PP op

Helemaal met Kees eens. Kroymans voelt zich al jaren
(te) groot terwijl het maar een marginale dealer in Nederland is.

Geplaatst door: Geertjan op

Hoogmoed…….

Te dure eigen panden, te hoge eisen aan de dealers,
te weinig volume

Helene

Geplaatst door: Helene op

Hoezo stevig eigen vermogen? Ik ben bang dat de huidige lading het vreemd vermogen van 1,3 miljard lang niet dekt!

Geplaatst door: bv op

Toch leest de Kroymans Story als een spannend boek. Bewondering, maar ook verwondering voor Frits Kroymans. Hij, sprookjesverteller bij uitstek, wist met zijn charisma en uitstraling, vriend en vijand te boeien met zijn prachtige toekomstbeelden en prognoses. De hoge Quote-500 notering gaf hem een turbo effect in zijn hang naar groot, groter en grootst. Wereldwijd werden, met de Quote-500 in de hand, deuren geopend en mega-contracten afgesloten. Maar, de schaduwzijde, alleen een vlucht vooruit kon hem van de ondergang redden. Een weg terug was er voor hem en zijn financiers niet…! De kredietcrisis is thans reden voor een ingrijpende “strategische” herorientatie. Het pleit voor Frits dat hij, ook in deze sombere tijden, de negatieve berichtgeving over zijn bedrijf in positieve zin weet om te buigen. Wordt vervolgd…

Geplaatst door: Hennie op

Het is typisch Nederlands om Frits Kroymans nu opeens op deze onsympathieke wijze te bestempelen. Het bewijst dat hij het lef heeft om tijdig in te grijpen en mijn zijn open vizier naar buiten treedt. Niets is makkelijker om te genieten van andermans probelmatiek. Familie Kroymans het gaat u goed.

Geplaatst door: Peter E op

Sorry, Peter E., er is weinig te genieten van andermans ellende. Ook niet van die van Frits Kroymans! Links of rechtsom krijgen we allemaal klappen van deze crisis. Ook de familie Kroymans. Maar, juist bij een zo groot bedrijf als Kroymans met een zo grote maatschappelijke verantwoordelijkheidvoor de ca 4.000 werknemers had mijns inziens beter opgelet moeten worden. Vele gezinnen dreigen thans thans in de problemen te komen! Ik ben het dus helemaal niet met jouw opmerking eens dat de Kroymans Corporation het “lef” heeft om thans “tijdig” in te grijpen! Was dat maar waar! Met een jaaromzet (in het topjaar 2007) van ca 2 miljard en een netto winstje van een schamele 14 miljoen Euro had al veel eerder drastisch ingegrepen moeten worden! Ook door de financiers! Dat is niet gebeurd! In tegendeel! Nee, op een onverantwoordelijke, onrealistische, manier werden door Kroymans nieuwe uitbreidingsplannen in binnen- en buitenland op stapel gezet. Dit, terwijl er wereldwijd al ernstige signalen waren van een dreigende depressie! Het is thans te hopen dat ook de onroerend goed tak van Kroymans, met een snel groeiende leegstand, niet in drijfzand verzeild raakt. Nogmaals, Peter E. dit betreft geen leedvermaak maar verontrusting en zorg voor de werknemers (en dus niet alleen de familie Kroymans!) van een van de grootste dealergroepen in Nederland! Hoger bomen vangen veel wind. Enige kritiek mag hierbij best op geuit worden. Dit, niet in de laatste plaats door het feit dat dit soort wankele kredieten op de rug van de belastingbetaler afgewenteld dreigen te worden via garantiestellingen van onze vriend, Wouter Bos!

Geplaatst door: Kees op

een paar jaar geleden zei de toenmalige ceo over
cadillac,wij gaan van 5.000 stuks naar
10.000 stuks, dan denk je als ervaren
automan wat een nitwit om dit seriues tegen een journalist te zeggen
Humbug wordt dit genoemd, door dit soort uitspraken van de op een na hoogste in de organisatie buiten FK is triest en worden andere mensen
in de organisatie de dupe van.

Geplaatst door: Andre op