Dat leidt tot de volgende resultaten:

De Europese importactiviteiten van de GM-divisie (Cadillac, Corvette, Hummer) worden overgedragen worden aan de fabrikant. Deze operatie zal in 2010 geëffectueerd zijn.

De retailbedrijven waar geen importactiviteiten door Kroymans wordt gevoerd, behoren niet tot de kern van Kroymans en worden grotendeels gedesinvesteerd. Dat geldt eveneens voor alle activiteiten in België en Duitsland, behoudens het SsangYong-importschap.

Kroymans neemt in Duitsland de tijd om meerdere strategische opties te verkennen. Het streven is om in 2009/2010 onder de juiste voorwaarden in Duitsland tot besluiten te komen.

De aanscherping van de strategie van Kroymans brengt met zich mee dat de bedrijven die zich bezighouden met logistiek, parts distributie en industriële productie (Sator, Lasaulec, Stertil, Stedall en Stokit) onder de industriële Citadel Enterprises komen te hangen, dat eveneens tot de ‘Kroymans-familie’ van bedrijven behoort.

De leasing & inance-divisie behoudt haar onafhankelijke strategische positionering.

Alle lasten die met de strategische heroriëntatie samenhangen, zullen voor zover mogelijk in de jaarcijfers over 2008 worden meegenomen. Kroymans Corporation zal als gevolg van deze strategische heroriëntatie als een kleinere onderneming de toekomst ingaan.

Frits Kroymans, aandeelhouder van Kroymans Corporation: ‘Het is zeer vertrouwenwekkend dat Kroymans Corporation als één van de eerste grote automotivebedrijven in Europa de feiten onder ogen ziet en tijdig bijstuurt. Het goede nieuws is dat wij nu al begin 2009, in constructief overleg met alle betrokkenen, knopen kunnen doorhakken. Met een stevig eigen vermogen en met de geweldige kwaliteit van de mensen die er werken, zal het bedrijf sterk uit de strijd komen. Mijn morele en financiële commitment aan Kroymans Corporation is groter dan ooit.’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding