Na het rampjaar 2007, was 2008 het jaar van het herstel. De productie nam toe van 26 (2007) naar 43 auto’s (2008), waarvan 37 auto’s werden verkocht. Het verlies daalde van 71,3 miljoen euro (2007) naar 24,8 miljoen euro (2008). Met het oog op de productie van de nieuwe C8 Aileron is een nieuw zogenoemd ‘negen-cel-lijn-productieproces’ ingevoerd.

Ceo Victor Muller denkt dat de lage productie van vorig jaar in zekere zin een bescherming is geweest tegen de huidige marktomstandigheden, al was dat geen keuze. Spyker heeft niet overgeproduceerd en er staan geen voorraden bij de dealers. De verwachtingen voor de nieuwe C8 Aileron zijn hoog: de markt vraagt om een automaat, de auto is zeer kosteneffectief te produceren en zal op termijn voor winstgevendheid zorgen. Het aantal dealers neemt vooral met het oog op de D8 SSUV nog steeds toe. De eerste exemplaren zullen eind dit jaar worden gemaakt maar de uitlevering begint pas in 2010.