De organisatie spreekt, logischerwijs, van een geslaagd evenement. Bij de opening van de autotentoonstelling zei beursmanager Fernand Molenschot nog tegen AM dat de show met 270 duizend bezoeker op nul uitkomt en dat wanneer de teller stopt bij tweehonderdduizend bezoekers het verlies rond de zeven ton zal zijn. Wat het verlies is met 220 duizend bezoekers is niet gemeld, maar dat zal vermoedelijk rond een half miljoen euro liggen.

Vorige week hebben wij bij een rondgang over de beurs bezoekers gevraagd wat zij van de nieuwe opzet van de AutoRAI vonden. De meningen waren zeer verdeeld. Positieve reacties waren er vooral van mensen die het gemakkelijk vonden een aantal concurrenten in het segment waarnaar de interesse uitgaat bij elkaar aan te treffen. Anderen vonden dat juist onoverzichtelijk en misten vooral de merkuitstraling van de merken waarnaar de belangstelling uitging. Organisator Molenschot zei na afloop dat de exposanten de laagdrempelige opzet een succes vonden en dat er tegen minder kosten ruim zeventigduizend potentiële kopers zijn gegenereerd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding