AutoRAI sluit af met verlies

Op zaterdag 11 april sloot de AutoRai nieuwe stijl zijn deuren voor het publiek. Amsterdam Rai zegt het de show ‘met een oorverdovend claxonconcert positief is afgesloten’. Er kwamen overigens maar 220 duizend bezoekers, vijftigduizend minder dan de benodigde 270 duizend voor break-even.

De organisatie spreekt, logischerwijs, van een geslaagd evenement. Bij de opening van de autotentoonstelling zei beursmanager Fernand Molenschot nog tegen AM dat de show met 270 duizend bezoeker op nul uitkomt en dat wanneer de teller stopt bij tweehonderdduizend bezoekers het verlies rond de zeven ton zal zijn. Wat het verlies is met 220 duizend bezoekers is niet gemeld, maar dat zal vermoedelijk rond een half miljoen euro liggen.

Vorige week hebben wij bij een rondgang over de beurs bezoekers gevraagd wat zij van de nieuwe opzet van de AutoRAI vonden. De meningen waren zeer verdeeld. Positieve reacties waren er vooral van mensen die het gemakkelijk vonden een aantal concurrenten in het segment waarnaar de interesse uitgaat bij elkaar aan te treffen. Anderen vonden dat juist onoverzichtelijk en misten vooral de merkuitstraling van de merken waarnaar de belangstelling uitging. Organisator Molenschot zei na afloop dat de exposanten de laagdrempelige opzet een succes vonden en dat er tegen minder kosten ruim zeventigduizend potentiële kopers zijn gegenereerd.

Reacties

Ik vond deze opzet veel beter, ik kom om naar auto’s te kijken en niet naar SUPER stands, de merkbeleving van een merk is de auto, niet de stand.
Volgende keer weer aub!

Geplaatst door: Joop in’t Veld op

Ik vond de opzet helemaal niks: zeer goedkope uitstraling door gebruik van bijvoorbeeld zeecontainers. De merkbeleving, naar mijn mening een essentieel onderdeel van een autoshow, kwam hierdoor juist niet tot zijn recht. Hopelijk in 2011 een einde aan de financiële crisis en een AutoRAI in de oude stijl…

Geplaatst door: Bezoeker op
AutoRAI sluit af met verlies - Automobielmanagement.nl

AutoRAI sluit af met verlies

Op zaterdag 11 april sloot de AutoRai nieuwe stijl zijn deuren voor het publiek. Amsterdam Rai zegt het de show ‘met een oorverdovend claxonconcert positief is afgesloten’. Er kwamen overigens maar 220 duizend bezoekers, vijftigduizend minder dan de benodigde 270 duizend voor break-even.

De organisatie spreekt, logischerwijs, van een geslaagd evenement. Bij de opening van de autotentoonstelling zei beursmanager Fernand Molenschot nog tegen AM dat de show met 270 duizend bezoeker op nul uitkomt en dat wanneer de teller stopt bij tweehonderdduizend bezoekers het verlies rond de zeven ton zal zijn. Wat het verlies is met 220 duizend bezoekers is niet gemeld, maar dat zal vermoedelijk rond een half miljoen euro liggen.

Vorige week hebben wij bij een rondgang over de beurs bezoekers gevraagd wat zij van de nieuwe opzet van de AutoRAI vonden. De meningen waren zeer verdeeld. Positieve reacties waren er vooral van mensen die het gemakkelijk vonden een aantal concurrenten in het segment waarnaar de interesse uitgaat bij elkaar aan te treffen. Anderen vonden dat juist onoverzichtelijk en misten vooral de merkuitstraling van de merken waarnaar de belangstelling uitging. Organisator Molenschot zei na afloop dat de exposanten de laagdrempelige opzet een succes vonden en dat er tegen minder kosten ruim zeventigduizend potentiële kopers zijn gegenereerd.

Reacties

Ik vond deze opzet veel beter, ik kom om naar auto’s te kijken en niet naar SUPER stands, de merkbeleving van een merk is de auto, niet de stand.
Volgende keer weer aub!

Geplaatst door: Joop in’t Veld op

Ik vond de opzet helemaal niks: zeer goedkope uitstraling door gebruik van bijvoorbeeld zeecontainers. De merkbeleving, naar mijn mening een essentieel onderdeel van een autoshow, kwam hierdoor juist niet tot zijn recht. Hopelijk in 2011 een einde aan de financiële crisis en een AutoRAI in de oude stijl…

Geplaatst door: Bezoeker op