Financiers sportwagens Kroymans eisen auto’s of geld terug

Zes bestuurders van de voormalige Kroymans-top liggen juridisch in de clinch met de financieringsmaatschappijen Armac en ASEL.

De bestuurders worden schriftelijk gesommeerd binnen een week 24 verdwenen auto’s met een gezamenlijke boekwaarde van ruim 1,7 miljoen euro terug te geven – voor zover ze tenminste nog niet verkocht en geleverd zijn. Ook wil de namens Armac en ASEL optredende advocaat weten waar de motor is van een Ferrari 250 GTO. Zonder dit verdwenen blok is de klassieke raceauto volgens De Telegraaf geen 22 miljoen maar 15 miljoen euro waard.

De op hun privé-adres aangeschreven ex-Kroymans topmannen zijn behalve Frits Kroymans zelf ook P. Cornelis, P. de Wild, T. Janssens, I. Manders en A. van der Steenhoven. Ze zijn volgens het advocatenkantoor allemaal, op Frits Kroymans na, indirect bestuurder van Kroymans Hilversum. Daar verdwenen vlak voor het faillissement de Aston Martins, BMW’s, Maserati’s en Ferrari’s. Armac financierde de in- en verkoop van auto’s binnen de retailtak van het Kroymans-concern. In de van 20 mei daterende brief aan de bestuurders (zie PDF-bijlage) constateert Armac dat de 24 auto’s "door of namens Kroymans Hilversum verkocht zijn zonder dat haar financiering is ingelost dan wel niet (meer) traceerbaar zijn."

Financierder ASEL wil op zijn beurt weten waar de motor en documentatie van de klassieke Ferrari zijn gebleven. Ook over de documentatie van andere klassiekers wil ASEL opheldering, blijkt uit de brief.

Op de website van De Telegraaf stelt woordvoerder Jeroen Sparrow namens Armac en Asel dat "de auto’s zijn verkocht en het geld is gestolen." Hij stelt dat beide bedrijven een detectivebureau zullen inschakelen en met andere initiatieven zullen komen om het geld terug te krijgen. "Vergelijk het met een woning die je verkoopt zonder de hypotheek bij de bank af te lossen. Dat is echt heel ernstig."

Namens Kroymans noemt jurist Tjeerd Meijer de beschuldigingen van de financieringsmaatschappijen "lariekoek". Tot het moment van surseance zouden  betalingen gewoon hebben plaatsgevonden. "Een faillissement komt dan als een hakbijl." Volgens Meijer heeft kroymans "de advocaten uitvoerig gemotiveerd en gedocumenteerd laten weten waar de auto’s zijn gebleven." Dat de GTO niet meer de originele motor zou bevatten noemt hij onzin.

 Kroymans Armac ASEL.
Reacties

Verdorie is dat retailen nog moeilijker dan Koreaanse auto’s niet kwijtraken?!!

Geplaatst door: Sangg zonder Yungg op

Nou vraag ik me alleen af of dat blok niet ergens gewoon gereviseerd wordt en dat door alle gebeurtenissen dit geen prioriteit heeft gehad bij FK en hetzelfde kan ik bedenken voor die auto’s, ik bedoel ze zitten met een schuld van 1 miljard dan kan het toch zijn dat die paar auto’s niet belangrijk meer zijn voor Kroymans.
Just my 2 cents…

Geplaatst door: Beun de Haas op

Waarschijnlijk zijn ze bezig er een electroversie van te maken. Het schijnt dat een familielid iets doet met dat soort auto’s.

Geplaatst door: king of pop op

Financieringsmaatschappijen Armac zit op het zelfde adres in Vianen als enige firma’s van Kroymans en ARM-Stokvis. Lijkt mij een koud kunstje op even te buren. Kwestie van broekzak/vestzak lijkt mij.

Geplaatst door: Ton G op

Van vermissingen weet de organisatie niets af. Net zoals de BPM die nooit afgedragen is op nieuwe auto’s. n nu de dealers met de last laten zitten. Kroymans weet nooit ergens van als er iets vermist is dus in deze zaak zullen ze ook wel niet weten hoet zit.Een 250GTO zie je toch niet over het hoofd lijkt me als die onverwachts de showrom uitrijdt. Misschien zijn ze van die centen nu al weer een nieuwe Toko aan t opzetten.

Geplaatst door: Bpm op
Financiers sportwagens Kroymans eisen auto’s of geld terug - Automobielmanagement.nl

Financiers sportwagens Kroymans eisen auto’s of geld terug

Zes bestuurders van de voormalige Kroymans-top liggen juridisch in de clinch met de financieringsmaatschappijen Armac en ASEL.

De bestuurders worden schriftelijk gesommeerd binnen een week 24 verdwenen auto’s met een gezamenlijke boekwaarde van ruim 1,7 miljoen euro terug te geven – voor zover ze tenminste nog niet verkocht en geleverd zijn. Ook wil de namens Armac en ASEL optredende advocaat weten waar de motor is van een Ferrari 250 GTO. Zonder dit verdwenen blok is de klassieke raceauto volgens De Telegraaf geen 22 miljoen maar 15 miljoen euro waard.

De op hun privé-adres aangeschreven ex-Kroymans topmannen zijn behalve Frits Kroymans zelf ook P. Cornelis, P. de Wild, T. Janssens, I. Manders en A. van der Steenhoven. Ze zijn volgens het advocatenkantoor allemaal, op Frits Kroymans na, indirect bestuurder van Kroymans Hilversum. Daar verdwenen vlak voor het faillissement de Aston Martins, BMW’s, Maserati’s en Ferrari’s. Armac financierde de in- en verkoop van auto’s binnen de retailtak van het Kroymans-concern. In de van 20 mei daterende brief aan de bestuurders (zie PDF-bijlage) constateert Armac dat de 24 auto’s "door of namens Kroymans Hilversum verkocht zijn zonder dat haar financiering is ingelost dan wel niet (meer) traceerbaar zijn."

Financierder ASEL wil op zijn beurt weten waar de motor en documentatie van de klassieke Ferrari zijn gebleven. Ook over de documentatie van andere klassiekers wil ASEL opheldering, blijkt uit de brief.

Op de website van De Telegraaf stelt woordvoerder Jeroen Sparrow namens Armac en Asel dat "de auto’s zijn verkocht en het geld is gestolen." Hij stelt dat beide bedrijven een detectivebureau zullen inschakelen en met andere initiatieven zullen komen om het geld terug te krijgen. "Vergelijk het met een woning die je verkoopt zonder de hypotheek bij de bank af te lossen. Dat is echt heel ernstig."

Namens Kroymans noemt jurist Tjeerd Meijer de beschuldigingen van de financieringsmaatschappijen "lariekoek". Tot het moment van surseance zouden  betalingen gewoon hebben plaatsgevonden. "Een faillissement komt dan als een hakbijl." Volgens Meijer heeft kroymans "de advocaten uitvoerig gemotiveerd en gedocumenteerd laten weten waar de auto’s zijn gebleven." Dat de GTO niet meer de originele motor zou bevatten noemt hij onzin.

 Kroymans Armac ASEL.
Reacties

Verdorie is dat retailen nog moeilijker dan Koreaanse auto’s niet kwijtraken?!!

Geplaatst door: Sangg zonder Yungg op

Nou vraag ik me alleen af of dat blok niet ergens gewoon gereviseerd wordt en dat door alle gebeurtenissen dit geen prioriteit heeft gehad bij FK en hetzelfde kan ik bedenken voor die auto’s, ik bedoel ze zitten met een schuld van 1 miljard dan kan het toch zijn dat die paar auto’s niet belangrijk meer zijn voor Kroymans.
Just my 2 cents…

Geplaatst door: Beun de Haas op

Waarschijnlijk zijn ze bezig er een electroversie van te maken. Het schijnt dat een familielid iets doet met dat soort auto’s.

Geplaatst door: king of pop op

Financieringsmaatschappijen Armac zit op het zelfde adres in Vianen als enige firma’s van Kroymans en ARM-Stokvis. Lijkt mij een koud kunstje op even te buren. Kwestie van broekzak/vestzak lijkt mij.

Geplaatst door: Ton G op

Van vermissingen weet de organisatie niets af. Net zoals de BPM die nooit afgedragen is op nieuwe auto’s. n nu de dealers met de last laten zitten. Kroymans weet nooit ergens van als er iets vermist is dus in deze zaak zullen ze ook wel niet weten hoet zit.Een 250GTO zie je toch niet over het hoofd lijkt me als die onverwachts de showrom uitrijdt. Misschien zijn ze van die centen nu al weer een nieuwe Toko aan t opzetten.

Geplaatst door: Bpm op