Investeerder klassieker-dealer Maranello eist miljoenen terug

De financiële chaos rond artiestenbureau The Entertainment Group (TEG) van Marco Borsato breidt zich verder uit. Inmiddels wordt als gevolg ervan het voortbestaan bedreigd van Maranello, de Hilversumse specialist in klassieke Alfa’s, Ferrari’s en Lamborghini’s.

Dat meldt De Telegraaf. Op alle auto’s in de showroom van Maranello zou beslag zijn gelegd door Borsato-manager en TEG-aandeelhouder Paul Brinks. Zelfs de wagens van klanten die voor reparatie in Hilversum stonden, werden geconfisqueerd. Dit bleek eerder deze week in een rechtszaak, aangespannen door Maranello-compagnon Marco de Graaf tegen Brinks. Die zou zoveel financiële problemen hebben door de situatie bij TEG dat hij de miljoenen euro’s die hij sinds 2005 zegt te hebben geïnvesteerd in Maranello, per direct terugeist, aldus de ochtendkrant op zijn website. Maar al dat geld zou inmiddels zijn gebruikt om in heel Europa klassieke auto’s aan te kopen. Bovendien is de markt voor dit soort wagens door de financiële crisis veel slechter geworden. Compagnon De Graaf eist daarom naast opheffing van het beslag vooral extra tijd om de auto’s voor een redelijke prijs te kunnen verkopen. Maar daar wil Brinks niets van weten.
De Telegraaf beschijft de rechtzaak in het artikel plastisch: ‘De rechtszaak zelf lijkt wel een theaterstuk. Zo zit Paul Brinks het grootste deel van de tijd mistroostig naar de grond te staren. Zijn vriendin Sussane Kroes (31), sinds het opkomen van Brinks problemen benoemd tot bestuurder van zijn privé-investeringsmaatschappij MMI, ziet zo wit rond haar neus dat ze elk moment lijkt flauw te vallen. Naast haar zit een wild bewegende advocaat Chris de Jong, vriend van Brinks, die nota bene tot voor kort zelf op het punt stond een aandeel in TEG te nemen. Volgens De Jong is er sprake van een boekhoudkundige chaos bij Maranello, en zouden er tientallen auto’s zijn verduisterd. Maar daarmee maakt hij weinig indruk op rechtbankpresident Rullmann. Zij raakt eerder geïrriteerd omdat bewijs van verduistering niet kan worden gepresenteerd. "Dat zijn dan wel heel gemakkelijke beschuldigingen", vermaant de rechter. Brinks en De Graaf besluiten uiteindelijk na een zitting van twee uur in te stemmen met een bemiddelingsvoorstel van de rechtbank. Zij gaan de komende weken proberen hun zakelijke belangen te ‘ontvlechten’. Mislukt dat, dan doet de rechtbank alsnog uitspraak.’

Reacties

Het lijkt wel alsof Marco voor het zingen de kerk wil verlaten. Toch vreemd voor een zanger?

Geplaatst door: alex op

Mij lijkt dat Marco hier dus niets mee te maken heeft. Zijn manager heeft blijkbaar geinvesteerd en wil zijn geld terug zien. Wel erg goedkoop om dan weer een manier te vnden om Borsato zwart te maken. Zo Hollands!

Geplaatst door: Alexander op

Enkele jaren heb ik een zakelijke relatie met de firma MARANELLO mogen onderhouden
Binnen deze relatie heb ik in de vele contacten met clienten van MARANELLO ervaren dat er
een groot vakmanschap en openheid van zaken werd gegeven en denk ik dat de heer de Graaf zijn uiterste best heeft gedaan om van de constructie met zijn investeerders een succes te maken.Administratief liet hij wel eens een steekje vallen maar auto’s verduisteren???Komop daar komt veel meer voor kijken en als transporteur zou mij dat zeker zijn opgevallen.
Naar mijn mening heeft TEG te veel hooi op zn vork genomen en daar zou de firma Maranello nu de rekening voor moeten betalen,slechte zaak!
Laat de mooie klassiekers rustig staan en wacht dat de tijden beter worden en zij hun waarde kunnen bewijzen.
Ik wens alle betrokkenen veel sterkte in deze!
Nico Voorzaat,
http://www.autotrans.nl

Geplaatst door: Autotrans op

Marco de Graaf heb ik leren kennen als een zeer integer collega met een passie voor auto’s en hun historie. Administratief misschien niet adequaat maar zeker niet van kwade zin. Verduisteren? Welnee.

Geplaatst door: Marco Hof op

Ik wens Marco in ieder geval veel sterkte, ook ik heb hem leren kennen als een eerlijke kerel die zo als ik het van uit mijn stoel kan bekijken slachtoffer is geworden van de grote heren die met derde geld hun spelletjes spelen.
De passie voor de auto’s en de droom om er je werk van te maken maakt je soms blind voor de gevolgen van investeerders of compagnons.
Hellaas spreek ik uit ervaring omdat mijn enkelen jaren geleden ongeveer in een gelijkwaardige situatie verkeerde en met mijn zijn er nog meer voorbelden te noemen.

Een remedie Marco geef nooit op.

Geplaatst door: Schoester op

zeg jij maar helemaal niks alex,als er een geprofiteerd heeft van dat bedrijf,dan ben jij het wel

Geplaatst door: jeannette op
Investeerder klassieker-dealer Maranello eist miljoenen terug - Automobielmanagement.nl

Investeerder klassieker-dealer Maranello eist miljoenen terug

De financiële chaos rond artiestenbureau The Entertainment Group (TEG) van Marco Borsato breidt zich verder uit. Inmiddels wordt als gevolg ervan het voortbestaan bedreigd van Maranello, de Hilversumse specialist in klassieke Alfa’s, Ferrari’s en Lamborghini’s.

Dat meldt De Telegraaf. Op alle auto’s in de showroom van Maranello zou beslag zijn gelegd door Borsato-manager en TEG-aandeelhouder Paul Brinks. Zelfs de wagens van klanten die voor reparatie in Hilversum stonden, werden geconfisqueerd. Dit bleek eerder deze week in een rechtszaak, aangespannen door Maranello-compagnon Marco de Graaf tegen Brinks. Die zou zoveel financiële problemen hebben door de situatie bij TEG dat hij de miljoenen euro’s die hij sinds 2005 zegt te hebben geïnvesteerd in Maranello, per direct terugeist, aldus de ochtendkrant op zijn website. Maar al dat geld zou inmiddels zijn gebruikt om in heel Europa klassieke auto’s aan te kopen. Bovendien is de markt voor dit soort wagens door de financiële crisis veel slechter geworden. Compagnon De Graaf eist daarom naast opheffing van het beslag vooral extra tijd om de auto’s voor een redelijke prijs te kunnen verkopen. Maar daar wil Brinks niets van weten.
De Telegraaf beschijft de rechtzaak in het artikel plastisch: ‘De rechtszaak zelf lijkt wel een theaterstuk. Zo zit Paul Brinks het grootste deel van de tijd mistroostig naar de grond te staren. Zijn vriendin Sussane Kroes (31), sinds het opkomen van Brinks problemen benoemd tot bestuurder van zijn privé-investeringsmaatschappij MMI, ziet zo wit rond haar neus dat ze elk moment lijkt flauw te vallen. Naast haar zit een wild bewegende advocaat Chris de Jong, vriend van Brinks, die nota bene tot voor kort zelf op het punt stond een aandeel in TEG te nemen. Volgens De Jong is er sprake van een boekhoudkundige chaos bij Maranello, en zouden er tientallen auto’s zijn verduisterd. Maar daarmee maakt hij weinig indruk op rechtbankpresident Rullmann. Zij raakt eerder geïrriteerd omdat bewijs van verduistering niet kan worden gepresenteerd. "Dat zijn dan wel heel gemakkelijke beschuldigingen", vermaant de rechter. Brinks en De Graaf besluiten uiteindelijk na een zitting van twee uur in te stemmen met een bemiddelingsvoorstel van de rechtbank. Zij gaan de komende weken proberen hun zakelijke belangen te ‘ontvlechten’. Mislukt dat, dan doet de rechtbank alsnog uitspraak.’

Reacties

Het lijkt wel alsof Marco voor het zingen de kerk wil verlaten. Toch vreemd voor een zanger?

Geplaatst door: alex op

Mij lijkt dat Marco hier dus niets mee te maken heeft. Zijn manager heeft blijkbaar geinvesteerd en wil zijn geld terug zien. Wel erg goedkoop om dan weer een manier te vnden om Borsato zwart te maken. Zo Hollands!

Geplaatst door: Alexander op

Enkele jaren heb ik een zakelijke relatie met de firma MARANELLO mogen onderhouden
Binnen deze relatie heb ik in de vele contacten met clienten van MARANELLO ervaren dat er
een groot vakmanschap en openheid van zaken werd gegeven en denk ik dat de heer de Graaf zijn uiterste best heeft gedaan om van de constructie met zijn investeerders een succes te maken.Administratief liet hij wel eens een steekje vallen maar auto’s verduisteren???Komop daar komt veel meer voor kijken en als transporteur zou mij dat zeker zijn opgevallen.
Naar mijn mening heeft TEG te veel hooi op zn vork genomen en daar zou de firma Maranello nu de rekening voor moeten betalen,slechte zaak!
Laat de mooie klassiekers rustig staan en wacht dat de tijden beter worden en zij hun waarde kunnen bewijzen.
Ik wens alle betrokkenen veel sterkte in deze!
Nico Voorzaat,
http://www.autotrans.nl

Geplaatst door: Autotrans op

Marco de Graaf heb ik leren kennen als een zeer integer collega met een passie voor auto’s en hun historie. Administratief misschien niet adequaat maar zeker niet van kwade zin. Verduisteren? Welnee.

Geplaatst door: Marco Hof op

Ik wens Marco in ieder geval veel sterkte, ook ik heb hem leren kennen als een eerlijke kerel die zo als ik het van uit mijn stoel kan bekijken slachtoffer is geworden van de grote heren die met derde geld hun spelletjes spelen.
De passie voor de auto’s en de droom om er je werk van te maken maakt je soms blind voor de gevolgen van investeerders of compagnons.
Hellaas spreek ik uit ervaring omdat mijn enkelen jaren geleden ongeveer in een gelijkwaardige situatie verkeerde en met mijn zijn er nog meer voorbelden te noemen.

Een remedie Marco geef nooit op.

Geplaatst door: Schoester op

zeg jij maar helemaal niks alex,als er een geprofiteerd heeft van dat bedrijf,dan ben jij het wel

Geplaatst door: jeannette op