De besparing kan met de hulp van Inkoper oplopen tot vijftien procent terwijl geen additionele investering door het autobedrijf nodig is, zo claimen de ondernemers Peter Duijn en Rogier Roet. Inkoper helpt autobedrijven hun inkoopbeleid beter in te richten. Enerzijds door op inkoop  te focussen en anderzijds door de inkoopkracht van de aangesloten autobedrijven te bundelen. Men richt zich vooral op die zaken die niet tot de kerncompetenties van autobedrijven behoren zoals energie, afvalverwerking, smeermiddelen, telefonie en kantoorartikelen. De besparing die Inkoper kan realiseren ligt gemiddeld tussen de tien en de vijftien procent.

 

Peter Duijn speelde al enkele jaren met het idee een inkooporganisatie op te zetten, zoals in de drukkerijwereld gemeengoed is. Toen zijn jeugdvriend en professional uit de autowereld Rogier Roet medio 2009 met het idee speelde om binnen de autobranche een eigen bedrijf op te zetten, bundelden de twee hun krachten. "Wij zijn allebei tot de conclusie gekomen dat wij autobedrijven in deze tijd een dienst kunnen bewijzen door taken van hen over te nemen", aldus Rogier Roet.

 

Inkoper houdt zich bezig met het vergelijken van leveranciers van verschillende producten en diensten. Naast de vaste productgroepen energie, afvalverwerking, smeermiddelen, telefonie en kantoorartikelen, biedt Inkoper ook diensten aan op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo).Bedrijven kunnen verder ook tegen gereduceerd tarief gebruikmaken van reclamebureaus, flexibele arbeidskrachten en een gerenommeerd advocatenkantoor. (www.in-koper.nl )

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding