De 102 jaar oude auto-importeur heeft een interne organisatiewijziging achter de rug. Zo werd de Engelsman Tim Tozer de opvolger van ceo Henny van Dijk en vond de ontvlechting met Mazda plaats. Inmiddels bouwt Brezan aan een nieuw centraal distributiecentrum in Ede. Kosten: veertien miljoen euro.

De integratie van Masterlease verloopt volgens Lauret geruisloos. "De achtduizend auto’s sluiten uitstekend aan op ons Business Lease-pakket. En misschien nog wel beter, de klanten passen uitstekend bij ons." Een andere nieuwe activiteit is de voorraadfinanciering van de Saab-dealers. Zowel het Belgische Beheman als Autobinck waren in de race om het Nederlandse importschap van Saab. Nadat Beheman, die in België het importschap al bezat, beslag op het Nederlandse Saab-importschap wist te leggen, is in goed overleg de voorraadfinanciering van de Saab-dealers bij het Haagse bedrijf ondergebracht.

De van oudsher auto-importeur AutoBinck heeft al enige tijd een getekende overeenkomst liggen met de Chinese autofabrikant BYD maar zal voorlopig geen auto’s naar Nederland importeren. De Chinese markt vraagt volgens Lauret alle aandacht en capaciteit van de producent die zich als voorloper van de elektrische auto presenteert. Gesprekken met andere Chinese en Indiase merken vinden nog steeds plaats.

Over 2010 verwacht de Holding een winst van tussen de vijftien en twintig miljoen euro voor belastingen.

 

Meer over AutoBinck Holding in Automobiel Management nummer 4 van 5 maart.