Dealerrendement gemiddeld 0,00 procent

De gemiddelde Nederlandse dealer heeft in 2009 geen rendement gemaakt: 0,00 procent (2008: 0,37 procent). After sales en occasionverkoop zijn activiteiten die wél geld opleveren.

Dat leert de nieuwste versie van de Bovag Branche Barometer. Terugkijkend op de vier kwartalen van 2009 blijkt de neergaande trend. Bedroeg het gemiddelde dealerrendement na Q1 (altijd de sterkste periode) nog 0,28 procent, in het voorjaar daalde het naar 0,25 procent en in het derde kwartaal naar 0,17 procent. In oktober, november en december – waarin relatief weinig nieuwe auto’s gefactureerd worden – zette de afkalving sterk door, om uit te komen op nul.

Niet overal in Nederland dealerland was het vorig jaar kommer en kwel. De tien procent best presterende bedrijven wisten er nog 3,96 procent rendement uit te persen. Gezien de 0.00 procent als gemiddelde, moet dus een grote hoeveelheid collega’s diep in het rood zijn gedoken. De ‘nul’ is het laagste van alle dealerrendementen in het voorbije decennium.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Weer een bericht waaruit blijkt hoe slecht de gehele bedrijfsketen in elkaar zit. De delaer is de dupe van de grootheidswaanzijn van fabrikanten. Importeurs blijken over het algemeen ja-knikkers met alleen de eigen belangen voor ogen. Eens kijken of de rendementen van de dealers na al die jaren opgekrikt kunnen worden door de “geleerden” bij de importeurs,maar die zullen zich verschuilen achter de standaard dooddoener: de dealer is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van zijn bedrijf, wij bieden alleen de middelen om dit te bereiken. “Wake up” en zorg dat je weer baas bent over de bedrijfskten en niet de fabrikanten en de klanten. Het zal wel bij een wens blijven.

Geplaatst door: jsk op

Laat de importeurs toch de nieuwe auto’s verkopen. Zij weten precies hoe dat moet. Een garage houder heeft daar toch geen verstand van. Of lopen de jongens van de importeur toch met oogkleppen op. In amerika wordt aljaren niks verdient aan het verkopen van nieuwe auto’s. De financiering en de verzekering op de nieuwe auto zijn zijn de instrumenten die geld opleveren.Dus nieuwe auto’s zijn voor de glamour en niet voor het rendement.

Geplaatst door: wp op
Dealerrendement gemiddeld 0,00 procent - Automobielmanagement.nl

Dealerrendement gemiddeld 0,00 procent

De gemiddelde Nederlandse dealer heeft in 2009 geen rendement gemaakt: 0,00 procent (2008: 0,37 procent). After sales en occasionverkoop zijn activiteiten die wél geld opleveren.

Dat leert de nieuwste versie van de Bovag Branche Barometer. Terugkijkend op de vier kwartalen van 2009 blijkt de neergaande trend. Bedroeg het gemiddelde dealerrendement na Q1 (altijd de sterkste periode) nog 0,28 procent, in het voorjaar daalde het naar 0,25 procent en in het derde kwartaal naar 0,17 procent. In oktober, november en december – waarin relatief weinig nieuwe auto’s gefactureerd worden – zette de afkalving sterk door, om uit te komen op nul.

Niet overal in Nederland dealerland was het vorig jaar kommer en kwel. De tien procent best presterende bedrijven wisten er nog 3,96 procent rendement uit te persen. Gezien de 0.00 procent als gemiddelde, moet dus een grote hoeveelheid collega’s diep in het rood zijn gedoken. De ‘nul’ is het laagste van alle dealerrendementen in het voorbije decennium.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Weer een bericht waaruit blijkt hoe slecht de gehele bedrijfsketen in elkaar zit. De delaer is de dupe van de grootheidswaanzijn van fabrikanten. Importeurs blijken over het algemeen ja-knikkers met alleen de eigen belangen voor ogen. Eens kijken of de rendementen van de dealers na al die jaren opgekrikt kunnen worden door de “geleerden” bij de importeurs,maar die zullen zich verschuilen achter de standaard dooddoener: de dealer is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van zijn bedrijf, wij bieden alleen de middelen om dit te bereiken. “Wake up” en zorg dat je weer baas bent over de bedrijfskten en niet de fabrikanten en de klanten. Het zal wel bij een wens blijven.

Geplaatst door: jsk op

Laat de importeurs toch de nieuwe auto’s verkopen. Zij weten precies hoe dat moet. Een garage houder heeft daar toch geen verstand van. Of lopen de jongens van de importeur toch met oogkleppen op. In amerika wordt aljaren niks verdient aan het verkopen van nieuwe auto’s. De financiering en de verzekering op de nieuwe auto zijn zijn de instrumenten die geld opleveren.Dus nieuwe auto’s zijn voor de glamour en niet voor het rendement.

Geplaatst door: wp op