Bovag: ‘ondernemersvertrouwen scoort weer voldoende’

Na ruim een jaar is het consumentenvertrouwen in de mobiliteitsbranche weer gestegen. Dat blijkt uit de Bovag Conjunctuurpeiling onder haar leden.

In het laatste kwartaal van 2009 scoorde het consumentenvertrouwen nog slechts een 4,8. Het eerste kwartaal van 2010 was dat gestegen naar een 5,8: voor het eerst sinds een jaar weer een voldoende. Het ondernemersvertrouwen verschilt per branche en is vooral bij de autodealers (6,6) en  in de autoverhuur (6,5) hoog.

De BOVAG baseert het ondernemersvertrouwen op verwachtingen van ondernemers ten aanzien van de ontwikkeling van de totale omzet, het aantal werknemers, de winstgevendheid en de investeringen in vaste activa.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Bovag: ‘ondernemersvertrouwen scoort weer voldoende’ - Automobielmanagement.nl

Bovag: ‘ondernemersvertrouwen scoort weer voldoende’

Na ruim een jaar is het consumentenvertrouwen in de mobiliteitsbranche weer gestegen. Dat blijkt uit de Bovag Conjunctuurpeiling onder haar leden.

In het laatste kwartaal van 2009 scoorde het consumentenvertrouwen nog slechts een 4,8. Het eerste kwartaal van 2010 was dat gestegen naar een 5,8: voor het eerst sinds een jaar weer een voldoende. Het ondernemersvertrouwen verschilt per branche en is vooral bij de autodealers (6,6) en  in de autoverhuur (6,5) hoog.

De BOVAG baseert het ondernemersvertrouwen op verwachtingen van ondernemers ten aanzien van de ontwikkeling van de totale omzet, het aantal werknemers, de winstgevendheid en de investeringen in vaste activa.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding