Omgerekend naar percentages is de afzet dertig procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. In juni behaalde Hyundai een marktaandeel van 4.45 procent, zeventig procent beter dan in 2009. Door de 10.540 stuks die werden verkocht, is Hyundai nu negende op de Nederlandse ranglijst – wat een marktaandeel van 3,91 procent betekent.

Met name de Hyundai ix35 scoort goed, zegt Hans Kwaad, Managing Director van de Nederlandse Hyundai-importeur Greenib Car. "Vanaf de introductie eind maart hebben we nu al ruim vierduizend klantenorders genoteerd. Een absoluut record, waarmee we zelfs de verkoopaantallen van de populaire Hyundai Tucson overtreffen."

Ook in Europa is Hyundai zeer succesvol. Cijfers van ACEA (de Europese belangenorganisatie voor autofabrikanten) laten zien dat Hyundai van januari tot juli dit jaar 191.338 auto’s op de Europese markt heeft verkocht. Dat is een verkoopstijging van 10,2 procent ten opzichte van de zelfde periode vorig jaar. Als geheel daalde de Europese automarkt in de eerste zes maanden met 0,2 procent (en in juni zelf met 6.9 procent). Hyundai heeft nu een Europees marktaandeel van 2,6 procent.