De doelgroep bestaat uit iedereen die zijn bedrijfsactiviteiten of een deel daarvan rond de auto gesitueerd heeft – onder meer leasemaatschappijen, verzekeraars, autoverhuurbedrijven, garagebedrijven, merkdealers, schadeherstellers en informatieproviders. Het programma is toegespitst op het management- en directieniveau. Sprekers als Oliver Yates (Jato Dynamics), Andrew Miller (Thatcham), Eric vd Wolk (BCE), Michiel Aker (VWE), Marque Joosten (Zumoto) en Ferry Smith (ANWB) staan op de dagagenda.

Centraal staat de vraag hoe de branche beter kan inspelen op de veranderende klant. Wanneer die tegenwoordig bij de dealer of autoverkoper een auto komt bekijken, is zijn keuze dankzij de ruim aanwezige hoeveelheid bronnen al gemaakt. Diezelfde bronnen zullen in toenemende mate bepalen of de klant bij een bedrijf een auto koopt en of hij er überhaupt komt kijken. "Hij komt alleen om zijn keuze te begrijpen en te beklinken", stelt de organisatie van de themadag. Daarnaast verschuift in mindere tijden de balans van emotie naar ratio: wat kost een auto aan belasting, verzekering en onderhoud? Maar ook specifieke informatie: is de auto dealeronderhouden, wie was de vorige eigenaar, zijn er aantekeningen bij de laatste APK?

Bestaande en nieuwe initiatieven rond dit thema passeren de revue tijdens Total Cost of Ownership. De organisatie belooft de bezoeker "een direct beeld wat er allemaal is en komt en welke invloed dit op uw verkoop heeft."