Veel gebruikte auto’s uit Duitsland

Nederlanders hebben het afgelopen jaar meer dan 60.000 gebruikte auto’s uit Duitsland geïmporteerd.

Dat blijkt uit cijfers die de RDW desgevraagd verstrekte. Tot en met vorige week stond de teller voor dit jaar al op ruim 9.300 stuks, aldus de dienst. Een woordvoerder van de RAI Vereniging meent dat het afgelopen jaar in totaal meer dan 100.000 auto’s uit het buitenland naar Nederland zijn gehaald. Vooral Duitse auto’s zijn gewild, maar ook Belgische, Amerikaanse en Zwitserse exemplaren zijn geliefd. Het aantal auto’s dat uit Duitsland wordt gehaald, groeit gestaag en kwam niet eerder boven de 60.000. De RAI is niet blij met het fenomeen. "Daar hebben onze leden last van", aldus de woordvoerder. "We constateren dat er merken zijn die deze auto’s vanuit de officiële dealer aanbieden". Jonge tweedehands auto’s uit met name Duitsland zijn gewild omdat ze barstensvol zitten met opties, goed zijn onderhouden en een stuk goedkoper dan in Nederland. "Dat komt door de BPM", aldus de RAI. De RAI vindt de ontwikkelingen zorgwekkend. "Het haalt allemaal handel weg uit de nieuw verkoop".

Reacties

bij transparante handel komt de prijs en aanbod vanzelf tot een evenwicht. kennelijk is de vraag groter bij aantrekkelijke auto’s en is de prijs concurerend genoeg om met winst deals te sluiten. je kunt je afvragen wat er met de binnenlandse voorraad aan de hand is en hoe deze in de markt wordt gepropositioneerd. dealers en uni’s vooral hebben voordeel van nieuwe media kanalen om business aan te trekken. who’s next to profit from this??

Geplaatst door: H. Warmenhoven op

Nederlandse auto’s in het hogere middensegment zijn vaak behoorlijk karig uitgerust. De Duitse auto’s hebben over het algemeen dikkere motoren en vollere interieurs. Vooral de Nederlandse leasewagens zijn ivm de bijtelling allemaal maar karig uitgerust. De occasionmarkt vraagt om jonge auto’s met weinig km’s die goed zijn uitgerust, maar vanuit de zakelijke markt komen alleen maar ondergemotoriseerde auto’s met achteraf gemonteerde rommel en hoge standen.

Geplaatst door: Carlo op

“”De occasionmarkt vraagt om jonge auto’s met weinig km’s die goed zijn uitgerust, maar vanuit de zakelijke markt komen alleen maar ondergemotoriseerde auto’s met achteraf gemonteerde rommel en hoge standen.””

Gelukkig is Duitsland maar een klein landje, auto’s rijden daar veel minder kilometers dan hier. Vandaar natuurlijk ook dat het gros van die imports zulke lekker lage kilometerstanden hebben…..
En maar huilen als de auto bij inruil minder opbrengt omdat het een import is zonder onderhoudshistorie of een boekje met stempels van een niet bestaande duitse garage.

Geplaatst door: Rob op
Veel gebruikte auto’s uit Duitsland - Automobielmanagement.nl

Veel gebruikte auto’s uit Duitsland

Nederlanders hebben het afgelopen jaar meer dan 60.000 gebruikte auto’s uit Duitsland geïmporteerd.

Dat blijkt uit cijfers die de RDW desgevraagd verstrekte. Tot en met vorige week stond de teller voor dit jaar al op ruim 9.300 stuks, aldus de dienst. Een woordvoerder van de RAI Vereniging meent dat het afgelopen jaar in totaal meer dan 100.000 auto’s uit het buitenland naar Nederland zijn gehaald. Vooral Duitse auto’s zijn gewild, maar ook Belgische, Amerikaanse en Zwitserse exemplaren zijn geliefd. Het aantal auto’s dat uit Duitsland wordt gehaald, groeit gestaag en kwam niet eerder boven de 60.000. De RAI is niet blij met het fenomeen. "Daar hebben onze leden last van", aldus de woordvoerder. "We constateren dat er merken zijn die deze auto’s vanuit de officiële dealer aanbieden". Jonge tweedehands auto’s uit met name Duitsland zijn gewild omdat ze barstensvol zitten met opties, goed zijn onderhouden en een stuk goedkoper dan in Nederland. "Dat komt door de BPM", aldus de RAI. De RAI vindt de ontwikkelingen zorgwekkend. "Het haalt allemaal handel weg uit de nieuw verkoop".

Reacties

bij transparante handel komt de prijs en aanbod vanzelf tot een evenwicht. kennelijk is de vraag groter bij aantrekkelijke auto’s en is de prijs concurerend genoeg om met winst deals te sluiten. je kunt je afvragen wat er met de binnenlandse voorraad aan de hand is en hoe deze in de markt wordt gepropositioneerd. dealers en uni’s vooral hebben voordeel van nieuwe media kanalen om business aan te trekken. who’s next to profit from this??

Geplaatst door: H. Warmenhoven op

Nederlandse auto’s in het hogere middensegment zijn vaak behoorlijk karig uitgerust. De Duitse auto’s hebben over het algemeen dikkere motoren en vollere interieurs. Vooral de Nederlandse leasewagens zijn ivm de bijtelling allemaal maar karig uitgerust. De occasionmarkt vraagt om jonge auto’s met weinig km’s die goed zijn uitgerust, maar vanuit de zakelijke markt komen alleen maar ondergemotoriseerde auto’s met achteraf gemonteerde rommel en hoge standen.

Geplaatst door: Carlo op

“”De occasionmarkt vraagt om jonge auto’s met weinig km’s die goed zijn uitgerust, maar vanuit de zakelijke markt komen alleen maar ondergemotoriseerde auto’s met achteraf gemonteerde rommel en hoge standen.””

Gelukkig is Duitsland maar een klein landje, auto’s rijden daar veel minder kilometers dan hier. Vandaar natuurlijk ook dat het gros van die imports zulke lekker lage kilometerstanden hebben…..
En maar huilen als de auto bij inruil minder opbrengt omdat het een import is zonder onderhoudshistorie of een boekje met stempels van een niet bestaande duitse garage.

Geplaatst door: Rob op