RAI en Bovag: 550 duizend nieuwe personenauto’s

In 2011 zullen in Nederland niet 480 duizend maar 550 duizend nieuwe personenauto’s worden verkocht, voorspellen RAI Verenging en Bovag

Aan de vooravond van AutoRAI 2011 stellen beide brancheorganisaties hun prognose bij in opwaartse richting. In oktober 2010 gingen ze uit van zo’n 480 duizend nieuw geregistreerde  personenauto’s in dit jaar. Maar, zegt Peter Janssen, directeur RAI Vereniging, "de consument haalt zijn hand gelukkig weer van de portemonnee en koopt nieuwe auto’s. Blijkbaar zijn de proposities van onze leden scherp genoeg om daartoe aanleiding te geven. Voor ons reden om de prognose naar 550.000 bij te stellen."

Uiteraard is de hogere nieuwverkoop "goed nieuws voor de branche", zegt Eric Tak, voorzitter Bovag Autodealers. "Maar we moeten wel in ogenschouw nemen dat de groei vooral zit in de kleine, zuinige auto’s, waarop de marges dun zijn. Autodealers hebben eenvoudigweg meer verkoopvolume nodig om dezelfde rendementen te kunnen blijven draaien."

RAI en Bovag: 550 duizend nieuwe personenauto’s - Automobielmanagement.nl

RAI en Bovag: 550 duizend nieuwe personenauto’s

In 2011 zullen in Nederland niet 480 duizend maar 550 duizend nieuwe personenauto’s worden verkocht, voorspellen RAI Verenging en Bovag

Aan de vooravond van AutoRAI 2011 stellen beide brancheorganisaties hun prognose bij in opwaartse richting. In oktober 2010 gingen ze uit van zo’n 480 duizend nieuw geregistreerde  personenauto’s in dit jaar. Maar, zegt Peter Janssen, directeur RAI Vereniging, "de consument haalt zijn hand gelukkig weer van de portemonnee en koopt nieuwe auto’s. Blijkbaar zijn de proposities van onze leden scherp genoeg om daartoe aanleiding te geven. Voor ons reden om de prognose naar 550.000 bij te stellen."

Uiteraard is de hogere nieuwverkoop "goed nieuws voor de branche", zegt Eric Tak, voorzitter Bovag Autodealers. "Maar we moeten wel in ogenschouw nemen dat de groei vooral zit in de kleine, zuinige auto’s, waarop de marges dun zijn. Autodealers hebben eenvoudigweg meer verkoopvolume nodig om dezelfde rendementen te kunnen blijven draaien."