Inno Holding neemt een meerderheidsbelang. Directeur Jan-Willem Tusveld, ook eigenaar van zoekmachine Vinden.nl, roemt de snelle groei van AutoWereld.nl. "Na de verkoop van gaspedaal.nl aan Telegraaf Media Nederland willen wij onze kennis van de automotive branche gebruiken om AutoWereld.nl groot te maken." Telegraaf Media Nederland neemt een strategisch minderheidsbelang.
AutoWereld.nl is in 2009 gestart door het Amsterdamse AutoDealers.nl. "Met onze gratis occasionadvertenties voor autobedrijven en particulieren doen wij het anders dan de andere portalen", zegt directeur Peter Langenkamp van AutoWereld. "Door het netwerk en de expertise van Inno Holding en Telegraaf Media Nederland krijgen we de mogelijkheid om onze bekendheid en bereik verder te vergroten." Het internetportaal heeft naar eigen zeggen een aanbod van 160 duizend occasions van ruim 5,5 duizend autobedrijven. Dagelijks registreert men dertigduizend bezoekers.

Eind 2011 wil het in bereik en aanbod tot de topdrie van Nederlandse portalen behoren.