"Halfords heeft een te beperkte omvang binnen onze portfolio om als zelfstandige sector voort te zetten", licht Frank De Moor, chief executive officer van Macintosh Retail Group, toe. Halfords verkoopt in de 143 Nederlandse en 7 Belgische vestigingen ondermeer auto- en fietsonderdelen en accessoires.

De sector Automotive & Telecom, waar Halfords onder valt, is voor Macintosh niet meer strategisch, stelt het bedrijf verder. Eerder dit jaar werd BelCompany al verkocht aan Vodafone Libertel.

Het verkoopproces van Halfords start in september 2011 met het verstrekken van een informatiememorandum aan geinteresseerde partijen. Vervolgens worden biedingen verwacht van potentiele kopers en start het selectieproces.

Macintosh verwacht de verkoop voor het eind van 2011 af te kunnen ronden. Halfords behaalde in 2010 een omzet van EUR105 miljoen en een bedrijfsresultaat van EUR1 miljoen.

De verkoopopbrengst zal worden gebruikt om de activiteiten in Fashion en Living verder uit te bouwen, zowel door het doen van overnames, het introduceren van nieuwe winkel- en productmerken als door autonome groei.

Macintosh verwacht op de transactie een netto resultaatbijdrage te behalen.

Bron: RTL-Z/Dow Jones