Klassieke auto’s en oldtimers vanaf 30 jaar belastingvrij

Auto’s die ouder zijn dan dertig jaar worden gewoon weer belastingvrij. Daarmee is de bevriezing van de oude regeling van de baan.

De Tweede Kamer is akkoord gegaan met het plan om klassieke auto’s van 30 jaar en ouder een wegenbelastingvrijstelling te geven. Het oorspronkelijke plan was om auto’s vanaf 1987 voor altijd wegenbelasting te laten betalen. Uitzondering op de regel zijn auto’s met een dieselmotor of een LPG-installatie, die moeten het brandstoftoeslagdeel voor die desbetreffende brandstof gaan betalen.

Ook komt er een overgangsregeling: Auto’s uit 1987 worden wegenbelastingvrij op het moment dat ze 26 jaar oud worden, auto’s uit 1988 bij 27 jaar, auto’s uit 1989 bij 28 jaar en auto’s uit 1990 bij 29 jaar. Auto’s uit 1991 moeten dus echt 30 jaar oud zijn voordat ze wegenbelastingvrij worden.

Bron: Autoweek 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

mooie regeling maar ze hadden deze regeling alleen moeten laten gelden voor orgineel nederlands gekentekende voertuigen.
Nu krijgen we dat onveilige oostblok troep alsnog deze kant op.

Geplaatst door: Marco op

Men had nooit meer nu ingevoerde rommel belastingvrij moeten laten worden!
met het invoeren van de nieuwe regeling had dit afgelopen moeten zijn.

Geplaatst door: Ton van Dongen op

En bedankt dus!! Heb ik een tijd geleden mijn prachtige W124 met pijn in mijn hart moeten verkopen, omdat hij nooit meer belastingvrij zou worden (Bouwjaar begin 1988) EN dan dit!?!?! Echt schandalig voor woorden!!!!

Geplaatst door: roland op

Ben hier ECHT pislink over! Even serieus kan ik ergen naar toe met een klacht of schadevergoeding? Iemand?

Geplaatst door: roland op

Het is op zich niet raar dat een diesel extra belast wordt maar wél een LPG installatie….en benzine wordt helemaal niet belast…Nederland..trek eens een rechte streep! Dat oldtimers gebruikt worden om de bijtelling te drukken, prima, maar die gasten houden de garagisten en onderdelenhandelaars flink aan het werk! Laat ze dan zo schoon mogelijk rijden. Waar gaat het nou om? Milieu? Wat? pesterij dit gedoe. Ik maak geen km’ met mijn auto (hij staat godver meer kapot dan heel voor men deur). Maar ik mag zo wel mijn hobby opgeven omdat het voor mij niet meer te betalen is. Waar moet ik dan mijn werkfrustraties op botvieren? Dit land is een melkveehouderij geworden.
Werken voor niks, en continu een tik om de oren krijgen van de overheid. Geen pensioen meer voor deze meneer, nee lekker vooruitzicht. Genieten is alleen voor de rijkeren geworden? Ik mis alleen nog een oormerk. 30 jaar en dan toch oldtimer leuk, als tie benzine lust.

waarom moet het volk altijd de fouten van het kabinet betalen? Waarom krijgt iedereen geld van NL, ook als we het niet hebben? Kijk eens naar Zwitserland en hun belastingstelsel hun kunnen het wel, met een hoop minder…begin het aanlokkelijk te vinden om te verkassen en hier de stop uit de dijk te halen.

Geplaatst door: Roelofsen op

Uiteraard weet ik nog niet wat het brandstoftoeslagdeel mij gaat kosten, maar ben wel heel bang voor de factuur.

Geplaatst door: roelofsen op

In nederland kan nooit iets eenvoudig geregeld worden. Eindeloos gedifferentieer, een reeks verschillende bijtellingstarieven en de grootste flauwekul wanneer je je auto wilt schorsen. Leuk maken kunnen ze het niet, laat staan makkelijker. Nederland is een grote grap als het om auto,s gaat.

Geplaatst door: Pijl op
Klassieke auto’s en oldtimers vanaf 30 jaar belastingvrij - Automobielmanagement.nl

Klassieke auto’s en oldtimers vanaf 30 jaar belastingvrij

Auto’s die ouder zijn dan dertig jaar worden gewoon weer belastingvrij. Daarmee is de bevriezing van de oude regeling van de baan.

De Tweede Kamer is akkoord gegaan met het plan om klassieke auto’s van 30 jaar en ouder een wegenbelastingvrijstelling te geven. Het oorspronkelijke plan was om auto’s vanaf 1987 voor altijd wegenbelasting te laten betalen. Uitzondering op de regel zijn auto’s met een dieselmotor of een LPG-installatie, die moeten het brandstoftoeslagdeel voor die desbetreffende brandstof gaan betalen.

Ook komt er een overgangsregeling: Auto’s uit 1987 worden wegenbelastingvrij op het moment dat ze 26 jaar oud worden, auto’s uit 1988 bij 27 jaar, auto’s uit 1989 bij 28 jaar en auto’s uit 1990 bij 29 jaar. Auto’s uit 1991 moeten dus echt 30 jaar oud zijn voordat ze wegenbelastingvrij worden.

Bron: Autoweek 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

mooie regeling maar ze hadden deze regeling alleen moeten laten gelden voor orgineel nederlands gekentekende voertuigen.
Nu krijgen we dat onveilige oostblok troep alsnog deze kant op.

Geplaatst door: Marco op

Men had nooit meer nu ingevoerde rommel belastingvrij moeten laten worden!
met het invoeren van de nieuwe regeling had dit afgelopen moeten zijn.

Geplaatst door: Ton van Dongen op

En bedankt dus!! Heb ik een tijd geleden mijn prachtige W124 met pijn in mijn hart moeten verkopen, omdat hij nooit meer belastingvrij zou worden (Bouwjaar begin 1988) EN dan dit!?!?! Echt schandalig voor woorden!!!!

Geplaatst door: roland op

Ben hier ECHT pislink over! Even serieus kan ik ergen naar toe met een klacht of schadevergoeding? Iemand?

Geplaatst door: roland op

Het is op zich niet raar dat een diesel extra belast wordt maar wél een LPG installatie….en benzine wordt helemaal niet belast…Nederland..trek eens een rechte streep! Dat oldtimers gebruikt worden om de bijtelling te drukken, prima, maar die gasten houden de garagisten en onderdelenhandelaars flink aan het werk! Laat ze dan zo schoon mogelijk rijden. Waar gaat het nou om? Milieu? Wat? pesterij dit gedoe. Ik maak geen km’ met mijn auto (hij staat godver meer kapot dan heel voor men deur). Maar ik mag zo wel mijn hobby opgeven omdat het voor mij niet meer te betalen is. Waar moet ik dan mijn werkfrustraties op botvieren? Dit land is een melkveehouderij geworden.
Werken voor niks, en continu een tik om de oren krijgen van de overheid. Geen pensioen meer voor deze meneer, nee lekker vooruitzicht. Genieten is alleen voor de rijkeren geworden? Ik mis alleen nog een oormerk. 30 jaar en dan toch oldtimer leuk, als tie benzine lust.

waarom moet het volk altijd de fouten van het kabinet betalen? Waarom krijgt iedereen geld van NL, ook als we het niet hebben? Kijk eens naar Zwitserland en hun belastingstelsel hun kunnen het wel, met een hoop minder…begin het aanlokkelijk te vinden om te verkassen en hier de stop uit de dijk te halen.

Geplaatst door: Roelofsen op

Uiteraard weet ik nog niet wat het brandstoftoeslagdeel mij gaat kosten, maar ben wel heel bang voor de factuur.

Geplaatst door: roelofsen op

In nederland kan nooit iets eenvoudig geregeld worden. Eindeloos gedifferentieer, een reeks verschillende bijtellingstarieven en de grootste flauwekul wanneer je je auto wilt schorsen. Leuk maken kunnen ze het niet, laat staan makkelijker. Nederland is een grote grap als het om auto,s gaat.

Geplaatst door: Pijl op