Poll AM: eurocrisis nekslag voor herstel autoverkoop

Een grote meerderheid van de stemmers op de online poll van Automobiel Management vreest dat de eurocrisis de nekslag is voor de opkrabbelende autoverkoop.

De stelling werd onderschreven door 68 procent van de in totaal 593 stemmers; 29 procent is het oneens met de stelling en drie procent geeft ‘geen mening’ aan. Het negatieve sentiment in de branche staat overigens haaks op de werkelijkheid. Dit jaar werden in elf maanden tijd al 538.754 nieuwe auto’s verkocht tegenover 472.356 stuks tussen januari en november 2010, een stijging van 14,1 procent.

Hoe dan ook, de nieuwe peiling heeft eveneens te maken met de economische problemen. Wat denkt u? Zal de consument in 2012 (nog meer) beknibbelen op reparatie en onderhoud? En gaat daarmee de aftermarket een moeilijk jaar tegemoet? Of ontspringt de werkplaats van merkdealer en universeel de dans? Laat het ons weten en breng uw stem uit op de nieuwe poll die onder aan de homepage te vinden is.

 

 

Reacties

Elke (dreigende) crisis van de afgelopen 40 jaar heeft een eerste effect gehad op de verkoop van vooral jongere gebruikte auto’s. Het gevolg daarvan is dat verkopen met inruil sterk onder druk komen en het verkoopaantal (fors) terugloopt. De hogere verkoop van dit jaar is met name het gevolg van stimulering van zuinige kleinere auto’s en heeft de achterstand in vernieuwing nagenoeg opgelost. Mijns inziens zullen de autoverkopen behoorlijk inzakken. Of de aftermarket het ook moeilijk krijgt is vooral afhankelijk van het veranderen van de werkplaatstarieven. Al veel te vaak heeft een verminderde werkplaatsbezetting geleid tot verhoging van het uurtarief om dat “op papier” de omzet hersteld wordt. Niet echt slim natuurlijk, maar ja optisch wordt vooraf er een mooier vooruitzicht mee bereikt.
Uurtarieven naar beneden is het enig juiste voor de komende tijd (meerdere jaren)

Geplaatst door: Roel Hindriks op
Poll AM: eurocrisis nekslag voor herstel autoverkoop - Automobielmanagement.nl

Poll AM: eurocrisis nekslag voor herstel autoverkoop

Een grote meerderheid van de stemmers op de online poll van Automobiel Management vreest dat de eurocrisis de nekslag is voor de opkrabbelende autoverkoop.

De stelling werd onderschreven door 68 procent van de in totaal 593 stemmers; 29 procent is het oneens met de stelling en drie procent geeft ‘geen mening’ aan. Het negatieve sentiment in de branche staat overigens haaks op de werkelijkheid. Dit jaar werden in elf maanden tijd al 538.754 nieuwe auto’s verkocht tegenover 472.356 stuks tussen januari en november 2010, een stijging van 14,1 procent.

Hoe dan ook, de nieuwe peiling heeft eveneens te maken met de economische problemen. Wat denkt u? Zal de consument in 2012 (nog meer) beknibbelen op reparatie en onderhoud? En gaat daarmee de aftermarket een moeilijk jaar tegemoet? Of ontspringt de werkplaats van merkdealer en universeel de dans? Laat het ons weten en breng uw stem uit op de nieuwe poll die onder aan de homepage te vinden is.

 

 

Reacties

Elke (dreigende) crisis van de afgelopen 40 jaar heeft een eerste effect gehad op de verkoop van vooral jongere gebruikte auto’s. Het gevolg daarvan is dat verkopen met inruil sterk onder druk komen en het verkoopaantal (fors) terugloopt. De hogere verkoop van dit jaar is met name het gevolg van stimulering van zuinige kleinere auto’s en heeft de achterstand in vernieuwing nagenoeg opgelost. Mijns inziens zullen de autoverkopen behoorlijk inzakken. Of de aftermarket het ook moeilijk krijgt is vooral afhankelijk van het veranderen van de werkplaatstarieven. Al veel te vaak heeft een verminderde werkplaatsbezetting geleid tot verhoging van het uurtarief om dat “op papier” de omzet hersteld wordt. Niet echt slim natuurlijk, maar ja optisch wordt vooraf er een mooier vooruitzicht mee bereikt.
Uurtarieven naar beneden is het enig juiste voor de komende tijd (meerdere jaren)

Geplaatst door: Roel Hindriks op