Victor Muller en Saab-fans blijven hoopvol (fotogalerij/filmpje)

Over de hele wereld kwamen Saab-rijders dit weekend bij elkaar om hun steun te betuigen aan de Zweedse autofabrikant. En ook voormalig CEO van Swedish Automobile Victor Muller was aanwezig bij een van deze evenementen.

Muller was aanwezig bij de Saab-bijeenkomst op vliegveld Valkenburg bij Leiden. Initiatiefnemer van het evenement, Nic Schellekens, noemt het evenement een succes, met 1600 auto’s en 4500 bezoekers. "Alle modellen die Saab ooit heeft geproduceerd stonden in een tentoonstellingshal en daar omheen een parkeerterrein van 5 hectare bomvol met Saabs", zei hij op BNR.

Victor Muller roemt het initiatief van Schellekens en de andere organisatoren. "Het is zo leuk dat een Nederlandse groep enthousiasten ervoor gezorgd heeft dat in 42 landen 110 evenementen hebben plaats gevonden dit weekend. Ik vond dat ik daar naartoe moest gaan om mensen persoonlijk te bedanken voor het feit dat ze er waren maar ook voor het ongelooflijke support dat we ondervonden hebben in de laatste twee jaar bij Saab van de Saab-rijders. De enthousiasten die ons constant een hart onder de riem hebben gestoken en geen moment hebben getwijfeld aan onze goede intenties", aldus Muller.

Hoewel het voor de Saab-liefhebbers pijnlijk is om te zien dat het merk zelfs na alle moeite van Muller ten onder is gegaan, ziet hij toch nog een lichtpuntje en een toekomst voor het merk.

"Als ik Saab niet had overgenomen twee jaar geleden waren ze toen al gedupeerd geweest door het feit dat General Motors de onderneming had gesloten. We hebben nu tenminste nog een hele goede kans dat er een partij komt die Saab zal overnemen en doorstarten. Daar werk ik zelf heel hard aan en ik hoop van harte dat het lukt. Ik kan het zeker niet garanderen. Ik ben ook niet in charge, dat zijn de curatoren natuurlijk."

Het feit dat dit soort evenementen worden georganiseerd is volgens Muller een belangrijk signaal naar potentiële partijen om te laten zien hoe trouw de Saab-rijder is. "Dat is ook zo. Het is decennia lang al de meest merktrouwe rijder", benadrukt hij. "Een Hyundai of een Kia rijdt ook fantastisch en heeft jarenlange garantie en is een subliem product. Maar mensen kopen toch Saabs. Daarom is het hebben van een enorme groep van warme enthousiaste volgeligen voor een merk onvoorstelbaar belangrijk. Er rijden wereldwijd anderhalf miljoen Saabs rond. Dat zijn de beste ambassadeurs die je kunt hebben."

Toch blijft GM bij een mogelijke doorstart van het merk een heel groot obstakel, legt Muller uit. "Het hebben van een aantal partijen die geïnteresseerd zijn om de hele onderneming door te starten is noodzakelijk. Dat vergt veruit de meeste inspanningen omdat je dan heel veel toestemmingen nodig hebt. Onder andere degene die wij niet hebben gekregen, namelijk die van GM. Maar het zou kunnen dat er partijen zijn die zeggen; laat GM lekker voor wat het is wij beginnen weer klein met Saab en bouwen alleen die auto’s die geen gebruik maken van de technologie van GM. Dat is ook een mogelijkheid. Maar het is veel te vroeg om te zeggen hoe dat gaat lopen."

Bron: BNR 

 

Meer artikelen over Saab en Victor Muller in ons Themadossier.

 

Reacties

Geweldig, die loyaliteit. Hoop dat het merk zijn bestaansrecht kan behouden. Succes!

Geplaatst door: Monique Bakx op

zondag 15 januari een fantastische dag gehad op valkenburg en als klapstuk een toespraak van victor muller saab moet blijven bestaan een top auto

Geplaatst door: peter fernhout op
Victor Muller en Saab-fans blijven hoopvol (fotogalerij/filmpje) - Automobielmanagement.nl

Victor Muller en Saab-fans blijven hoopvol (fotogalerij/filmpje)

Over de hele wereld kwamen Saab-rijders dit weekend bij elkaar om hun steun te betuigen aan de Zweedse autofabrikant. En ook voormalig CEO van Swedish Automobile Victor Muller was aanwezig bij een van deze evenementen.

Muller was aanwezig bij de Saab-bijeenkomst op vliegveld Valkenburg bij Leiden. Initiatiefnemer van het evenement, Nic Schellekens, noemt het evenement een succes, met 1600 auto’s en 4500 bezoekers. "Alle modellen die Saab ooit heeft geproduceerd stonden in een tentoonstellingshal en daar omheen een parkeerterrein van 5 hectare bomvol met Saabs", zei hij op BNR.

Victor Muller roemt het initiatief van Schellekens en de andere organisatoren. "Het is zo leuk dat een Nederlandse groep enthousiasten ervoor gezorgd heeft dat in 42 landen 110 evenementen hebben plaats gevonden dit weekend. Ik vond dat ik daar naartoe moest gaan om mensen persoonlijk te bedanken voor het feit dat ze er waren maar ook voor het ongelooflijke support dat we ondervonden hebben in de laatste twee jaar bij Saab van de Saab-rijders. De enthousiasten die ons constant een hart onder de riem hebben gestoken en geen moment hebben getwijfeld aan onze goede intenties", aldus Muller.

Hoewel het voor de Saab-liefhebbers pijnlijk is om te zien dat het merk zelfs na alle moeite van Muller ten onder is gegaan, ziet hij toch nog een lichtpuntje en een toekomst voor het merk.

"Als ik Saab niet had overgenomen twee jaar geleden waren ze toen al gedupeerd geweest door het feit dat General Motors de onderneming had gesloten. We hebben nu tenminste nog een hele goede kans dat er een partij komt die Saab zal overnemen en doorstarten. Daar werk ik zelf heel hard aan en ik hoop van harte dat het lukt. Ik kan het zeker niet garanderen. Ik ben ook niet in charge, dat zijn de curatoren natuurlijk."

Het feit dat dit soort evenementen worden georganiseerd is volgens Muller een belangrijk signaal naar potentiële partijen om te laten zien hoe trouw de Saab-rijder is. "Dat is ook zo. Het is decennia lang al de meest merktrouwe rijder", benadrukt hij. "Een Hyundai of een Kia rijdt ook fantastisch en heeft jarenlange garantie en is een subliem product. Maar mensen kopen toch Saabs. Daarom is het hebben van een enorme groep van warme enthousiaste volgeligen voor een merk onvoorstelbaar belangrijk. Er rijden wereldwijd anderhalf miljoen Saabs rond. Dat zijn de beste ambassadeurs die je kunt hebben."

Toch blijft GM bij een mogelijke doorstart van het merk een heel groot obstakel, legt Muller uit. "Het hebben van een aantal partijen die geïnteresseerd zijn om de hele onderneming door te starten is noodzakelijk. Dat vergt veruit de meeste inspanningen omdat je dan heel veel toestemmingen nodig hebt. Onder andere degene die wij niet hebben gekregen, namelijk die van GM. Maar het zou kunnen dat er partijen zijn die zeggen; laat GM lekker voor wat het is wij beginnen weer klein met Saab en bouwen alleen die auto’s die geen gebruik maken van de technologie van GM. Dat is ook een mogelijkheid. Maar het is veel te vroeg om te zeggen hoe dat gaat lopen."

Bron: BNR 

 

Meer artikelen over Saab en Victor Muller in ons Themadossier.

 

Reacties

Geweldig, die loyaliteit. Hoop dat het merk zijn bestaansrecht kan behouden. Succes!

Geplaatst door: Monique Bakx op

zondag 15 januari een fantastische dag gehad op valkenburg en als klapstuk een toespraak van victor muller saab moet blijven bestaan een top auto

Geplaatst door: peter fernhout op